FaceApp לוקחת את הפילטרים בתמונות צעד קדימה

האפליקציה הצעירה משתמשת בטכנולוגיה מתוחכמת כדי לייצר שלל אפשרויות חדשות, בהן שינוי מין המצולם, הוספת חיוך ואפילו מצג די משכנע של איך ניראה בזיקנה ■ המבחן האמיתי הוא אם תצליח להלהיב משתמשים מחוץ לגבולות קליפורניה ולקהל חובבי הטק

דונלד טראמפ / צילום מסך
דונלד טראמפ / צילום מסך

הרבה אפליקציות נוצרו סביב האובססיה של אנשים עם המראה של עצמם והרצון להפוך את הסלפי לכל מה שרק אפשר: מתמונה של זומבי, להוספת הילה של מלאך והחלפת הפנים בין המשתתפים, ועוד אינספור אפשרויות שהופכות כל תמונה לקרקס ממשי.

אפליקציה חדשה שצוברת תאוצה בשם FaceApp מבקשת לקחת את העניין צעד גדול קדימה, ובאמצעות טכנולוגיה מתוחכמת של למידת מכונה (Machine learning) לבצע שינויים דרסטיים בתמונות תוך שמירה על האותנטיות שלהן. פייס-אפ מציעה, למשל, היפוך מגדרי - כך שאם תעלו תמונה של גבר היא תבצע תהליך שיציג כיצד הוא היה נראה באותה תמונה אם היה נולד כאישה - הוספת חיוך, ולא פחות מעניין - מצג די משכנע שיראה איך כל אחד מאיתנו ייראה בזקנה.

האפליקציה מתוחכמת יותר ממה שאפשר לצפות: לא כל מעבר של תמונת גבר לתמונת אישה מבוצע באותה צורה - בחלק מהמצבים, למשל, האפליקציה תשנה רק את הפנים ללא שום שינוי בתסרוקת בעוד בתמונות אחרות הטרנספורמציה תהיה מוחלטת יותר - מאחר שהיא מבצעת תהליך די יסודי של בחינת היבטים גבריים/נשיים או צעירים/מבוגרים ומעבדת אותם בהתאם. קריפי? כן, קצת.

האפליקציה מתיימרת גם לעזור למשתמשים להבין איך הם יכולים להיראות יותר "לוהטים" - פיצ'ר שדומה קצת לריטוש מהיר של פוטושופ, וכן להרכיב קולאז'ים שכוללים כמה תמונות עם פילטרים שונים. ניתן לצלם תמונות באמצעות המצלמה ולעבד אותן - או לבחור תמונות קיימות ולשחק איתן. האפליקציה הבסיסית ניתנת להורדה בחינם - אך כדי להוריד את התמונות באיכות גבוהה וללא סימן מים של פייס-אפ, וכן כדי להיפטר מהפרסומות, ניתן לרכוש את האפליקציה תמורת 4 דולר.

האפליקציה הצעירה (רק בת חודשיים וחצי, אבל צברה תאוצה בשבועות האחרונים) הצליחה לעניין רבים מאוד בעמק - אבל המבחן האמיתי שלפניה בשבועות האחרונים הוא היכולת להתפתח מחוץ לגבולות קליפורניה וחובבי הטק. החשש הוא שרבים מהמשתמשים שנהנים לראות את עצמם בתור דינוזאורים או זומביים קצת פחות מעוניינים לצפות בגרסה בת 80 של עצמם - זו לא הייתה חוויה כיפית במיוחד גם לכותב שורות אלה, למען הגילוי הנאות - אך, אין ספק שהאפליקציה לוקחת את המיידיות של עיבוד התמונה והפילטרים למקום חדש.