הבורסה בת"א סיימה בעליות: מניות הסלולר עלו עד 3.3%

מגמה מעורבת באירופה ובוול סטריט ■ עליות במניות התקשורת על רקע כוונת האוצר לבטל את מס הקנייה על מכשירים סלולריים ■ ביום א' הקרוב: הסיבוב הראשון בבחירות לנשיאות צרפת

הבורסה בת"א, בורסת ת"א / צילום: תמר מצפי
הבורסה בת"א, בורסת ת"א / צילום: תמר מצפי

המסחר בבורסת תל-אביב ננעל היום (ד') בעליות לאחר מגמה מעורבת בתחילת היום, על רקע מגמה דומה בבורסות אירופה וכן בוול סטריט, ונעילה שלילית הבוקר בבורסות אסיה. מניות הסלולר בלטו לחיוב במסחר. 

 

ראשת ממשלת בריטניה תרזה מיי זעזעה אתמול את השווקים כשהודיעה על קיום בחירות כלליות בממלכה, כבר ב-8 ביוני השנה. היום צפוי הפרלמנט הבריטי לאשר את הודעת מיי.

ביום א' הקרוב צפוי אירוע נוסף שעשוי לטלטל את אירופה בפרט ואת השווקים הפיננסיים בכלל: הסיבוב הראשון בבחירות לנשיאות צרפת. על פי הערכות, התחזקות של הימין הקיצוני או ניצחון שלו ישלחו גלי הדף בשווקים, ועוד מדינה תשאף בצורה ברורה להיבדלות, ללאומנות ולהיפרדות אפשרית מהאיחוד האירופי.

בינתיים, עונת הדוחות בארה"ב בעיצומה, ואתמול היה זה ענק הבנקאות גולדמן זאקס שהוסיף מתח לפעילי השוק כשפספס את תחזיות הרווח של האנליסטים. הנתונים היו מפתיעים במיוחד לאור הירידה המשמעותית ברווחי פעילות המסחר של הבנק, שנחשבת לאבן יסוד של פעילות הענק הפיננסי.

לאחר הראלי שנרשם בחודשים האחרונים בשוקי המניות בעולם, שהחל עם בחירתו של דונלד טראמפ לנשיא, ועל רקע חוסר היציבות הגיאו-פוליטית והכלכלית שמאפיינת את העולם בתקופה האחרונה ומגבירה את חששות המשקיעים מפני הבאות, אומר בראיון ל"גלובס" קובי נבון, יו"ר בית ההשקעות אלומות ואחד מוותיקי שוק ההון כי "זה הזמן להוריד הילוך, להפחית סיכון ולשבת על חלק מהרווחים הממומשים במזומן, וגם להעביר חלק מהכסף לניהול מקצועני אקטיבי ומהיר תגובה, למשל בקרנות הגמישות".

מניות התקשורת בלטו לחיוב, ביניהן בזק , פרטנר  וסלקום , על רקע כוונת שר האוצר לבטל את מכסי הקנייה על מכשירים סלולריים.

הבנקים ובראשם פועלים  ולאומי  הוסיפו לרכז עניין לאחר שמדד הבנקים זינק אתמול ב-1.6%.

גם לאחר העלייה החדה במניית סודהסטרים  בשנה האחרונה, נותר עדיין מקום לאפסייד של עשרות ואף מאות אחוזים למעלה. עם זאת, מדובר במניה מסוכנת, שיכולה מנגד לרדת בעשרות אחוזים - כך מעריך שמואל בן אריה, מנהל המחקר בחברת פיוניר , בסקירה שפרסם.

[לפורטל הפיננסי][לאתר המעו"ף][לאתר האג"ח]