נעילה מעורבת בבורסות אירופה; "אנחנו בעיצומו של תיקון טכני"

ראשת ממשלת בריטניה הכריזה אתמול במפתיע על הקדמת הבחירות; היום הפרלמנט הבריטי יצביע על ההחלטה ■ עונת הדוחות: ברברי וריו טינטו

בורסות אירופה/ צילום: רויטרס
בורסות אירופה/ צילום: רויטרס

המסחר בבורסות אירופה ננעל היום (ד') בעליות שערים במרבית המדדים המובילים, לאחר נעילה שלילית מובהקת אתמול בעקבות בחירות הבזק עליהן הכריזה במפתיע ראשת ממשלת בריטניה תרזה מיי. הסיבוב הראשון של הבחירות לנשיאות צרפת, שייערך ביום ראשון הבא, צפוי גם הוא לרכז עניין בשווקים. בוול סטריט המסחר מתנהל בעליות.

 

הבורסה בלונדון השילה מערכה כ-2.5% אתמול לאחר הודעת ראשת הממשלה מיי על הקדמת הבחירות ל-8 ביוני והיום הבורסה הבריטית ירדה גם כן.

בשוק מעריכים ש-מיי, שזוכה לתמיכה רחבה בקרב הציבור הבריטי, קיבלה החלטה אסטרטגית על הקדמת הבחירות כדי להרחיב את בסיס כוחה של המפלגה השמרנית בפרלמנט וכן כדי לקבל אמון מחודש מהעם כדי להתחיל במו"מ על הברקזיט. היום צפוי הפרלמנט הבריטי להצביע על ההחלטה להקדמת הבחירות.

ביום א' הקרוב צפוי אירוע נוסף שעשוי לטלטל את אירופה בפרט ואת השווקים הפיננסיים בכלל: הסיבוב הראשון בבחירות לנשיאות צרפת. גם המשך המתיחות בין ארה"ב לצפון קוריאה לא מוסיפה בריאות לפעילי השוק.

"אנחנו בעיצומו של תיקון טכני והשוק זקוק לזה לאחר שעלה חמישה חודשים ברציפות" ציינו ב-Oreana Private Wealth.

מלבד האירועים הפוליטיים, המשקיעים מתקדמים גם בעונת הדוחות שנמצאת בעיצומה. בין המדווחות היום באירופה ניתן לציין את ריו-טינטו,  Burberry, ו- AB Foods.

באסיה ננעל המסחר היום במגמה שלילית במרבית הבורסות המובילות,  על רקע ירידות השערים שחתמו אמש את המסחר בוול סטריט.

 

מניות הפיננסיים באסיה נסחרו תחת לחץ, לאחר שאתמול ענק הבנקאות האמריקאי גולדמן זאקס פספס את תחזיות הרווח של האנליסטים.

[לפורטל הפיננסי][לבורסות בעולם]