מנכ"ל בסט מובייל: "סכנה מוחשית לסגירת עשרות משווקי סלולר"

עמי צים התבטא על רקע תוכנית כחלון: "המהלך מבורך, אבל נעשה בצורה גרועה. משווקים מחזיקים מלאי במאות מיליוני שקלים, הם לא יוכלו לעמוד בהפחתת המחירים שהציבור כבר דורש"

עמי צים, מנכ"ל בסט מובייל מקבוצת ח.י., מהמשווקים הגדולים בישראל של מכשירי סלולר, מברך את שר האוצר משה כחלון על ההחלטה לבטל את מס הקנייה של יבוא טלפונים סלולריים, אך יחד עם זאת תוקף את אופן קבלת ההחלטה - ומזהיר מפני קריסה של עשרות ומאות משווקים שלא יוכלו לסבסד את הביטול, שכן הם כבר מחזיקים מלאים גדולים של מכשירים שיצטרכו כעת למכור במחיר מוזל.

לדברי צים, המהלך של כחלון ייתר את הרצון של ישראלים רבים להבריח מכשירים, וייתר את הרצון גם לרכוש מכשירים דרך האינטרנט, שכן המחירים אצל המשווקים יהיו מאד דומים. יחד עם זאת, הוא התריע שבנקודת הזמן הזו, כאשר ישנן שלוש השקות של מכשירים מבוקשים (סמסונג גלקסי S8, G6 של LG, וה-P10 של וואווי), יווצר כאוס ועצירה של המכירות בשוק.

הוא הדגיש כי בשוק הישראלי יש כ-1,200 משווקים עצמאיים של מכשירים סלולריים, שלרבים מהם לא תהיה שום אפשרות לספוג את ההפסדים, והדבר יוביל לפיטורי עובדים ולסגירה של עסקים. המרווחים בשוק הזה כל כך קטנים שלמשווקים הקטנים לא תהיה יכולת לספוג את ההפסדים. "יש למשווקים מלאים בעשרות ומאות מיליוני שקלים, ואי אפשר לקבל החלטות כה משמעותיות בצורה כזאת פופוליסטית", אמר צים. "מי שירוויח אולי זה החברות הסלולריות שרוכשות ישירות מהיצרנים, וזו הסיבה שהמניות שלהן עולות".

צים הדגיש כי ניכר בחנויות שישנה האטה במכירות, ומי שרוכש מכשירים בעיקר בא כדי לרכוש את המכשירים הזולים, ששם ההשפעה תהיה פחות משמעותית, או לקוחות שבאים לתקן מכשירים בלית ברירה.