רק אני והגלשן שלי: הגלשן החשמלי שמרחף על המים

הכירו את את ה-JETFOILER שנחשב למילה האחרונה בתחום גלישת הגלים ■ מדובר בגלשן חשמלי חדש שהוצג לאחרונה ומאפשר לגלוש בקלות ובמהירות על פני המים, גם בים שטוח

לפני מספר ימים צולם גולש הגלים המקצועי דון מונטגו כשהוא גולש על גבי ה-ג'טפוילר בתעלות אמסטרדם. גלישת גלים היא ספורט בן מאות שנים, היא תועדה לראשונה בשנת 1767 ע"י חוקרי יבשות בריטים בטהיטי ומאז, לאורך ההיסטוריה, לא נראה שהשתנה הרבה בתחום. KAI CONCEPTS היא קבוצה אשר מגדירה עצמה כפורצת דרך בתחום הספורט הימי והיא זאת שעומדת מאחורי פיתוח ה-ג'טפויילר JETFOILER בו השתמש מונטגו.

הג'טפויילר הוא ככל הנראה המילה הבאה בתחום הגלישה. מדובר בגלשן קל משקל וקשיח בעל סנפיר אשר מספק לו כוח עילוי אשר מעלה את גופו מעל פני המים כאשר הוא שט במהירות וע"י הקטנת החיכוך שלו על פני המים, מאפשר לו להגיע למהירות גבוהה מאוד.

הגלשן שמלבד הסנפיר גם מצויד במנוע חשמלי, מגיע עם שלט אותו אוחז הגולש ומאפשר לו לשלוט בעוצמת המנוע ומהירותו, עם הטיית משקל גופו, זווית הגלשן תוטה גם היא והגלשן יתרומם מעל פני המים ויעניק לגולש את תחושת הריחוף וחוויה חדשה בעולם גלישת הגלים.

עם הכרזת הוועד האולימפי בשנת 2016 על כניסת תחרויות גלישת הגלים לאולימפיאדה הקרובה ב-2020, כנראה שנראה עוד ועוד פיתוחים חדשניים בתחום גלישת הגלים המיועדים לקהל הרחב.