לאחר הזינוק: "מניית וויקס מנופחת וצפויה לצנוח ב-40% ויותר"

ספרוס פוינט קפיטל, מהשורטיסטים הבולטים בארה"ב, שם את וויקס על המוקד וממליץ "מכירה חזקה" ■ המלצות של ספרוס השנה נכשלו עד כה

כלכלני חברת ההשקעות ספרוס פוינט קפיטל מנג'מנט (Spruce Point Capital Management) - אחד השורטיסטים המוכרים בארה"ב - שמו את מניית וויקס  על המוקד, ופרסמו המלצת "מכירה חזקה" למניותיה של החברה הישראלית, המציעה פלטפורמה לבניית אתרי אינטרנט לעסקים קטנים ובינוניים.

בשורה התחתונה, אומרים בחברת ההשקעות, מניית וויקס מגלמת סיכון פוטנציאלי לירידה של 48%-40% במחירה ל-36-42 דולר. אגב, מחיר היעד הממוצע של האנליסטים המסקרים את וויקס הוא 72 דולר.

בספרוס פוינט מציינים כי שווייה הנוכחי של וויקס מנופח מעבר לכל פרופורציה בהשוואה לחברות מתחרות הפועלות בתחומה או בתחומים משיקים, ולמעשה מגלם שלמות עסקית ותרחיש אופטימלי לביצועי החברה בשנתיים הקרובות, בעוד שבמציאות גורמים רבים עלולים לשבש את תוצאותיה העסקיות ולפגוע בהן.

מניית וויקס טיפסה השנה ביותר מ-200% - מהלך שהקפיץ את שווי החברה לכ-3 מיליארד דולר.

 

רכישת DeviantArt משנה מודל עסקי

וויקס, שאותה מוביל המנכ"ל אבישי אברהמי, דיווחה לפני כחודשיים על רכישתה של חברת DeviantArt - אחת מקהילות האונליין הגדולות בעולם, המוקדשת לאמנים, מעריצי אמנות ומעצבים - תמורת 36 מיליון דולר במזומן. רכישה זו מצביעה, לדעת כלכלני ספרוס פוינט, על כך שוויקס מתקרבת למיצוי פוטנציאל הצמיחה האורגני שלה בהכנסות, ומעתה תתמקד יותר ויותר בצמיחה באמצעות רכישות - מהלך שמשנה את המודל העסקי שלה ומגדיל את הסיכון שטמון בו במידה משמעותית.

נוסף על כך, בחברת ההשקעות מזהירים מפני דילול של המשקיעים, שכן להערכתם, מייסדי וויקס - אבישי ונדב אברהמי וגיורא קפלן - מחזיקים באופציות, שהרווח המגולם בהן הוא כ-225 מיליון דולר, והם עשויים לממש את חלקן או כולן במהלך 2017.

חשוב לציין כי מרבית המלצות ה"מכירה" של ספרוס פוינט (בדרך כלל עם מחירי יעד נמוכים ב-40%-50% ממחיר המניה בעת ההמלצה) בשנה האחרונה נכשלו - בין השאר, בשל הרוח הגבית החזקה שמספק השוק השורי למניות בארה"ב. כך, בתחילת נובמבר המליצו בחברה לבצע "שורט" על מניות קמעונאית ההלבשה Burlington Stores - מה שלא מנע מהמניה לעלות בכ-30% מאז ההמלצה ועד היום. המלצת "שורט" נוספת פורסמה באוגוסט אשתקד על מניות חברת התשתיות AECOM, שאמנם איבדה 20% מערכה בשלושת החודשים שלאחר ההמלצה, אבל לאחר מכן זינקה בכ-50% - ובסך הכל רשמה עלייה של כ-20% בחצי השנה שלאחר ההמלצה.

צמיחה של 48% בהכנסות ברבעון

וויקס, שצפויה לפרסם את דוחות הרבעון הראשון ב-10 במאי, רשמה ברבעון הרביעי של 2016 הכנסות של 84 מיליון דולר - צמיחה של 48% לעומת הרבעון המקביל ב-2015. הרווח למניה על בסיס Non-GAAP הסתכם ב-6 סנטים (רווח של 2.7 מיליון דולר, לעומת הפסד של 5.4 מיליון דולר ברבעון המקביל). האנליסטים המסקרים את החברה צפו בממוצע הכנסות של 81.6 מיליון דולר ורווח של 3 סנטים למניה ברבעון - כך ששני הנתונים היו גבוהים מהצפי.

ב-2016 כולה הציגה החברה קפיצה של 43% בהכנסות, לרמה של כ-290 מיליון דולר, בעת שתזרים המזומנים החופשי צמח ב-149% בשנה שעברה, והגיע לכ-36 מיליון דולר. בקופת החברה היו בסוף 2016 מזומנים בהיקף של 93 מיליון דולר - צמיחה של 148% לעומת סוף 2015.

האנליסטים המסקרים את וויקס מעריכים כי היא תציג הכנסות של כ-90 מיליון דולר והפסד של 14 סנט למניה ברבעון הראשון השנה. ב-2017 כולה צפויה וויקס לרשום הכנסות של כ-420 מיליון דולר ורווח של 31 סנט למניה, וב-2018 הכנסות של כ-540 מיליון דולר ורווח של 97 סנט למניה.