בנק אגוד: מפלס החששות בגוש האירו ממשיך לעלות

כלכלני הבנק בסקירה השבועית: בראייה ארוכת טווח, הדולר צפוי להתחזק מול המטבעות העיקריים בעולם 

ירידות בבורסה (צילום: רויטרס
ירידות בבורסה (צילום: רויטרס

כלכלני בנק אגוד מתייחסים היום (ו') בסקירתם השבועית לשוק המט"ח. באגוד מעריכים כי "בראייה ארוכת טווח, הדולר צפוי להתחזק מול המטבעות העיקריים בעולם. זאת בשל פערי הריביות, צפי להמשך העלאות ריבית בארה"ב בקצב מתון ומדוד, וחוזקה היחסי של הכלכלה האמריקאית מול שאר העולם".

על פי כלכלני הבנק, נקודת תמיכה קרובה לדולר עומדת על 3.6 שקלים לדולר ורחוקה על 3.4 שקלים, ונקודת ההתנגדות הקרובה לדולר עומדת על 3.7 שקלים לדולר והרחוקה על 3.75 שקלים".

באגוד מציינים בנוסף כי "מפלס החששות בגוש האירו ממשיך לעלות, כשהודעתה השבוע של ראשת ממשלת בריטניה תרזה מיי על הליכה לבחירות בזק הפתיעה את השווקים והעלתה את חוסר הוודאות בהם. ביום ראשון צפוי אירוע נוסף שעשוי לטלטל את השווקים הפיננסיים כשייערכו הבחירות הדרמטיות לנשיאות צרפת.

"על פי הערכות, התחזקות של הימין הקיצוני או ניצחון שלו ישלחו את השווקים ואת האירו לירידות, כאשר עוד מדינה תשאף בצורה ברורה להיבדלות, ללאומנות ולהיפרדות אפשרית מהאיחוד האירופי".

באשר לתיק המניות, ממליצים בבנק אגוד על חשיפה מנייתית בתיק מייצג של כ-22% ובתיק ספקולטיבי של כ-36%. בתמהיל המנייתי בתיק מומלצת חלוקה שווה בין ישראל לחו"ל.