נעילה שלילית בוול סטריט; טראמפ יכריז על רפורמת מסים

נשיא ארה"ב צופה שהרפורמה תקצץ "באופן מסיבי" את שיעורי המס של יחידים וחברות בארה"ב ■ מניית ענקית הצעצועים מאטל צנחה ■ ביום ראשון יחל הליך הבחירות בצרפת

אחרי רבעון קטסטרופלי: התאוששות בשוק ההנפקות הראשוניות בוול סטריט ברבעון השני / צילום: רויטרס
אחרי רבעון קטסטרופלי: התאוששות בשוק ההנפקות הראשוניות בוול סטריט ברבעון השני / צילום: רויטרס

המסחר בוול סטריט ננעל היום (ו') בירידות שערים, לאחר נעילה מעורבת בבורסות אירופה.

 

בראיון שערך עם AP, אמר נשיא ארה"ב דונלד טראמפ כי הוא מתכנן לחשוף בשבוע הבא רפורמת מס נרחבת, במסגרתה יזכו אנשים וחברות ברחבי ארה"ב ל"הפחתת מס מסיבית". טראמפ לא הסכים למסור פרטים נוספים על תוכניתו, והסתפק באמירה שהפחתות המס יהיו "גדולות יותר, לדעתי, מכל הפחתת מס בעבר".

טראמפ צופה שהרפורמה תפורסם "ביום רביעי או קצת אחרי". יעדו המקורי של שר האוצר האמריקאי, סטיבן מנוצ'ין, היה להוציא לפועל רפורמה במערכת המס כבר בחודש אוגוסט, אולם נראה שלא יעמוד בו. היעד החדש, לפי מנוצ'ין, הוא להוציא לפועל את הרפורמה עד סוף השנה הנוכחית.

בינתיים, בשווקים ניכרת הססנות לקראת הסיבוב הראשון בבחירות לנשיאות צרפת, תוך חששות להתחזקות או ניצחון של הימין הקיצוני במדינה, ששואף במוצהר להיפרד מהאיחוד האירופי, דוגמת הברקזיט.

נתון מכירות הבתים הקיימים לחודש מארס בארה"ב מצביע על 5.71 מיליון מכירות בחישוב שנתי, לעומת קריאה של 5.48 מיליון בתים בפברואר.

עונת הדוחות בעיצומה, והיום דיווחו, בין היתר, ג'נרל אלקטריק  והאניוול , שתיהן היכו את התחזיות המוקדמות.

ויזה  ריכזה עניין לאחר שאמש הכתה את הציפיות המוקדמות. מאידך, ענקית הצעצועים מאטל  אכזבה לאחר נעילת המסחר, כשפרסמה דוחות שפספסו את תחזיות האנליסטים.

ה"וול סטריט ג'ורנל" דיווח כי וול-מארט  פותחת ב"מלחמת מחירים", עם מטרה להפחית את מחירי המזון בסניפיה ב-15% לעומת מתחרותיה לפחות 80% מהזמן.

[לפורטל הפיננסי][לבורסות בעולם]