נעילה שלילית בת"א; מזור זינקה כ-9%, כיל ירדה 2.4%

הסיבוב הראשון בבחירות לנשיאות צרפת מתקיים היום, עם פוטנציאל זעזוע בשווקים מחר ■ קבוצת דלק רכשה את השליטה באיתקה הקנדית ■ הסכם לפוקס מול נייקי לפתיחת רשת חנויות בקנדה

הבורסה בת"א, בורסת ת"א / צילום: תמר מצפי
הבורסה בת"א, בורסת ת"א / צילום: תמר מצפי

המסחר בבורסת תל-אביב ננעל היום (א') במגמה שלילית, על רקע ירידות השערים שחתמו ביום ו' את המסחר בוול סטריט. הבחירות בצרפת ליוו את יום המסחר בבורסה המקומית ויקרינו בעיקר על פתיחת השבוע מחר בשווקים הבינלאומיים.

 

בצרפת נערך היום הסיבוב הראשון בבחירות לנשיאות, עם פוטנציאל לזעזועים בפוליטיקה המקומית בפרט ובשווקים הפיננסיים בכלל. רבים מעריכים כי ניצחון של הימין הקיצוני במדינה, או לפחות התחזקות משמעותית שלו, יובילו לירידות שערים ניכרות. הסכנה המיידית במקרה זה: עוד מדינה אירופית שהלחץ בה להיפרד מהאיחוד האירופי יגבר.

 

גם בארה"ב צפוי שבוע מותח, עם חשיפה צפויה של רפורמת המס של ממשל טראמפ החדש. נשיא ארה"ב עצמו לא הסכים בסוף השבוע למסור פרטים נוספים על תוכניתו, והסתפק באמירה שהפחתות המס יהיו "גדולות יותר, לדעתי, מכל הפחתת מס בעבר".

הכלכלה בריאה והריבית בשפל: מניות, כי זה עדיין הכי טוב שיש

קבוצת דלק  הודיעה שלשום כי הצעת הרכש שהגישה לרכישת מניותיה של חברת האנרגיה הבינלאומית איתקה הסתיימה בהצלחה, עם היענות של כ-70% מסך בעלי המניות של איתקה (לא כולל החזקות דלק). עם השלמת העסקה, תהפוך קבוצת דלק לבעלת השליטה בחברת איתקה ותחזיק בכ-76% ממניות החברה, בשלב זה. בהתאם לכך, היקף העסקה יעמוד על סכום של כ-350 מיליון דולר.

פוקס  דיווחה הבוקר לבורסה כי בסוף השבוע האחרון נחתם הסכם בין החברה הבת שלה ריטיילורס לבין החברה הקנדית של נייקי, לפיו העניקה ענקית הלבשת הספורט נייקי לחברה רישיון להקמת רשת חנויות בקנדה (למעט בריטיש קולומביה) לממכר פריטי הנעלה, ביגוד ואביזרי ספורט של המותג.

מזור רובוטיקה  בלטה במסחר בליווי מחזורים כבדים.

[לפורטל הפיננסי][לאתר המעו"ף][לאתר האג"ח]