ביקושים של 390 מיליון שקל בהנפקת הכשרת היישוב

בשלב המוסדי גייסה החברה 76 מיליון שקל באמצעות הרחבה של האג"ח מסדרה 20

הכשרת היישוב  סיימה את השלב המוסדי בהנפקה שביצעה עם ביקושים של 390 מיליון שקל. בסך-הכול גייסה החברה 76 מיליון שקל באמצעות הרחבת סדרה 20. השלב הציבורי בהנפקה יתקיים בהמשך. המכרז המוסדי ננעל בריבית של 2.8% הנמוכה מהריבית המקסימלית בשיעור של כ-3.4% שהציעה החברה למשקיעים.

תומר כץ, סמנכ"ל השקעות ופיתוח עסקי של הכשרת היישוב, מסר: "אנו מודים למשקיעים על הבעת אמון נוספת בהכשרת היישוב ובהנהלתה כפי שבאה לידי ביטוי בביקושי היתר ובריבית שנקבעה בשלב המוסדי. הגיוס הנוכחי מצטרף לשורה של גיוסים אשר הביאו להארכת מח"מ ההלוואות, הגדלת הגמישות הפיננסית והפחתת הוצאות המימון באופן משמעותי. אני מאמין כי המשך יישום האסטרטגיה למיקוד פעילותה בתחום הנדל"ן יחד עם הצפת הערך בקידום התב"עות המשמעותיות בנכסי החברה, ימשיך את מגמת הזינוק במחיר מניית החברה וכן גם במחיר אגרות החוב שלה ".

אגרות החוב מסדרה 20 צמודות למדד המחירים לצרכן, אינן מגובות בביטחונות ומדורגות על ידי מעלות S&P בדירוג של 'ilA-' עם אופק יציב. מח"מ הסדרה הינו כ-4.8 שנים והיא עומדת לפירעון בחמישה תשלומים שנתיים רציפים ושווים בין השנים 2020 - 2024.

את ההנפקה הוביל קונסורציום חתמים בראשות פועלים אי.בי.אי, רוסאריו חיתום, איפקס חיתום, דיסקונט חיתום, ברק קפיטל, אפסילון חיתום, ענבר הנפקות, אגוז הנפקות וא.ס. ברטמן השקעות. יוחי קורמן שימש כיועץ ההנפקה.

בחודש מרץ האחרון פרסמה החברה את התוצאות הכספיות לשנת 2016, מהן עולה עליה של כ-7.5% ברווח הנקי של החברה לכ-126 מיליון שקל, בהשוואה לכ-117 מיליון שקל בשנת 2015. הכנסות החברה בשנת 2016 הסתכמו בכ-612.4 מיליון שקל, בהשוואה לכ-747.3 מיליון שקל בשנת 2015. מתחילת שנת 2017 מניית החברה זינקה בכ- 55%.

קבוצת הכשרת היישוב היא חברת הפועלת במספר תחומים: השכרת נכסים מניבים בישראל ובחו"ל - קניונים ופארקים לוגיסטיים; ייזום פרויקטים במקרקעין בישראל ובחו"ל - דירות למגורים, משרדים, התחדשות עירונית ובתי חולים סיעודיים; ניהול ותפעול של בתי מלון בישראל תחת המותג "רימונים". מנכ"ל החברה הוא מר עופר נמרודי.