לאחר שזינקה 106%: וונטייז צנחה היום ב-16%

מאז ההנפקה אשתקד הפסידו המשקיעים במניית ספקית התוכן כ-50% ■ טריפל סי תשלם לחברה 17 מיליון שקל למשך 3 שנים עבור התכנים והטכנולוגיה

של וונטייז (צילום: אתר החברה) SmartVOD
של וונטייז (צילום: אתר החברה) SmartVOD

רכבת הרים במניית וונטייז  (Vonetize). החברה, הפועלת בתחום של אספקת תוכני וידאו דיגיטלי לפי דרישה עבור מכשירי מובייל וטלוויזיות חכמות, דיווחה ביום חמישי על הסכם אסטרטגי לשיתוף פעולה עם חברת טריפל סי, הפועלת בתחום של מחשוב ענן למגזר העסקי וכספקית אינטרנט ללקוחות פרטיים.

טריפל סי הכריזה בסוף השבוע האחרון כי מיום חמישי הקרוב היא תציע ללקוחותיה חבילת טלוויזיה בעלות חודשית של 50 שקל בלבד. מדובר בחבילה המבוססת על אפליקציה לסמארטפונים, טאבלטים וטלוויזיות חכמות, שתתבסס על הטכנולוגיה וההסכמים של וונטייז מול חברות ואולפנים אמריקאים מרכזיים, ובהם דיסני, וורנר, סוני, פוקס ויוניברסל. ההודעה הקפיצה את מניית וונטייז ב-106% ביום חמישי, אך היום היא התממשה בירידה של כ-16%. בסך הכל, מאז ההנפקה ביולי אשתקד, איבדה מניית וונטייז כ-50% והחברה נסחרת בבורסה לפי שווי של 51 מיליון שקל.

וונטייז דיווחה כבר בתחילת השנה על ההסכם שבמסגרתו התחייבה טריפל סי לספק את שירות ה-SmartVOD של וונטייז כחלק אינטגרלי מחבילת האינטרנט שהיא מספקת ללקוחותיה. כמו כן, התחייבה טריפל סי לתשלום של 17 מיליון שקל לפחות עבור התחייבות להפצת שירותי התוכן של וונטייז למשך שלוש שנים.

הערת "עסק חי" מלווה את הדוחות

כעת דיווחה וונטייז כי במסגרת שיתוף הפעולה עם טריפל סי היא תשיק מוצר טכנולוגי מעודכן, התומך בשידורי ערוצים חיים עד איכות 4K (שידור ברזולוציה גבוהה מאוד), יכולת הקלטות תוכניות בענן וצפייה ישירה בתכנים ששודרו בלוח השידורים בעבר. עוד תשיק החברה ממיר טלוויזיה שהופך כל טלוויזיה ל"חכמה", וכן פלטפורמה המאפשרת צפייה בכל תכני השירות, כולל ערוצים חיים, הקלטות ו-VOD, מדפדפני אינטרנט. שירות התוכן של החברה ימותג מחדש ושמו ישונה מ- SmartVOD ל-Smart.

ההנפקה קוצצה

ההסכם עם טריפל סי מהווה צינור חמצן חיוני ביותר עבור וונטייז, שדיווחה על הכנסות של 728 אלף דולר בלבד ב-2016 - ירידה של 63% לעומת 2015. בוונטייז הסבירו את הירידה החדה בהכנסות בכך שהחברה סיימה את הסכמי הבלעדיות שלה עם סמסונג ועם 365VOD.

ההפסד הגולמי של וונטייז, שאותה מוביל המנכ"ל והיו"ר נועם יוספידיס, הגיע אשתקד לכ-2 מיליון דולר. ההפסד התפעולי ב-2016 הסתכם בכ-5.7 מיליון דולר - כמעט כפול מההפסד ב-2015 - והשורה התחתונה הצביעה על הפסד נקי שנתי של כ-6 מיליון דולר - גידול של 90% לעומת ההפסד ב-2015. לחברה נותרו בקופה בסוף 2016 מזומנים בהיקף של כ-2 מיליון דולר. לדוחות החברה הוצמדה הערת "עסק חי".

וונטייז גייסה 16 מיליון שקל בהנפקה הראשונית בקיץ 2016, לאחר שנאלצה לחתוך פעמיים את היקף הגיוס ואת שווייה לצורך ההנפקה (במקור תכננה לגייס קרוב ל-60 מיליון שקל ברוטו, לפי שווי של כ-250 מיליון שקל "אחרי הכסף"), בשל חוסר התעניינות מצד המשקיעים.

החברה הוקמה במהלך 2011, ובשנים 2014 ו-2015 גייסה כ-6 מיליון דולר בכמה סבבים פרטיים. הגיוס האחרון של וונטייז לפני הפיכתה לחברה ציבורית, ב-2015, התבצע לפי שווי של 30 מיליון דולר "אחרי הכסף". בעלי המניות המרכזיים בחברה לאחר ההנפקה הם יוספידיס (32.8%), דין סלומון (15.2%), ואורן לוי, סמנכ"ל הטכנולוגיות (11.6%).

מניית וונטייז
 מניית וונטייז