חברת הולכת התרופות סטדימד גייסה 30 מ' ד' בהנפקה פרטית

המוצר המוביל של החברה הוא משאבה המנפקת כמות קבועה של תרופה לטיפול בלחץ דם בריאות

תרופות / צילום: רויטרס
תרופות / צילום: רויטרס

חברת הולכת התרופות הישראלית-אמריקאית סטדימד הודיעה על גיוס פרטי בהיקף של 30 מיליון דולר. ההנפקה כללה מניות במחיר השוק טרם ההודעה, 5.9 דולרים למניה, וכן אופציות למימוש במחיר של 6.78 דולרים למניה, ביחס של חצי אופציה לכל מניה.

למרות שחבילת ההנפקה מגלמת דיסקאונט ביחס למחיר השוק, עלה מחיר מניית החברה בנאסד"ק ביום שישי כ-5% בעקבות ההודעה, והחברה נסחרת לפי שווי של 124 מיליון דולר. המשקיעים העיקריים בהנפקה הפרטית הם אורבימד, Adage, Deerfield ו-Kingdon Capital. את הגיוס הוביל בנק הההשקעות JMP בהשתתפות H.C Wainwright.

המוצר המוביל של סטדימד הוא משאבה המנפקת כמות מדודה וקבועה של תרופה לטיפול בלחץ דם בריאות. המוצר, שנקרא Trevyent, סיים לאחרונה ניסוי קליני, והחברה מתכננת להגיש אותו בקרוב לאישור ה-FDA, רשות המזון והתרופות האמריקאית, ולהשיקו ב-2018 אם יינתן האישור.

החברה מסרה, כי תמורת ההנפקה תשמש לצורך הגשת בקשה לשיווק המוצר, ביצוע מהלכי קדם-שיווק, הקמת מערך השיווק וייצור המוצר לקראת ההשקה הצפויה ב-2018. מדברים אלה עולה כי לצורך ההשקה עצמה, אם אמנם תתקיים ב-2018 כמתוכנן, יידרש סכום נוסף.

סטדימד השיגה לאחרונה פסיקה חיובית, לדבריה, מול משרד הפטנטים, סביב המוצר שלה לטיפול בלחץ דם בריאות, מול מובילת התחום United Therapeutics, שפיתחה לראשונה את התרופה שתוליך המשאבה של סטדימד.

יונייטד משווקת את המוצר בגרסה להזרקה תת-עורית, לעירוי ולשאיפה, וכן במשאבה, אולם סטדימד מאמינה כי המשאבה שלה מעניקה תועלת מעבר לזו של יונייטד, משום שהיא פותחה במיוחד למוצר זה. בשל קיומו של המוצר של יונייטד בשוק, תהליך הניסויים הקליניים של סטדימד היה קצר יחסית להגשה של תרופה חדשה לחלוטין.

סטדימד מנוהלת על-ידי ג'ונתן ריגבי. היא הוקמה בחממת רד ביומד של משפחת זיסאפל, וגייסה הון תחילה ממשקיעים פרטיים, ביניהם ערי סטימצקי, ואחר כך בעיקר מקרנות אמריקאיות. ב-2015 ביקשה החברה לגייס 55 מיליון דולר בנאסד"ק, ולבסוף גייסה 40 מיליון דולר לפי שווי של כ-105 מיליון דולר אחרי הכסף. ביולי 2016 גייסה עוד 32 מיליון דולר בהנפקה פרטית, בהשתתפות רוב המשקיעים שהשתתפו גם בהנפקה הנוכחית. מאז ההנפקה הראשונה, ב-2015, איבדה המניה 28% משוויה.