החגיגות בצרפת הגיעו לבורסה: מזור רובוטיקה נפלה בכ-6%

הבחירות הגורליות בצרפת: עמנואל מקרון ומארין לה פן העפילו לסיבוב השני ■ ראלי בבורסות אירופה: פריז מזנקת כ-4.5% בהובלת הסקטור הפיננסי ■ עליות בוול סטריט

הבורסה בתל אביב / צילום: איל יצהר
הבורסה בתל אביב / צילום: איל יצהר

הבורסה בת"א התנהלה היום (ב') בעליות שערים חדות יחסית על רקע תוצאות הסיבוב הראשון של הבחירות לצרפת והמגמה החיובית המובהקת בבורסות אירופה. מדד המעו"ף עלה בכ-1.2% בהובלת מניות הבנקים. המסחר בניו יורק מתנהל בעליות של כ-1%. 

 

הבחירות בצרפת ענו על ציפיות המשקיעים: לאחר ספירת יותר מ-97% מקולות הבוחרים, ראשת מפלגת "החזית הלאומית" מארין לה פן ומועמד מפלגת המרכז-שמאל עמנואל מקרון - העפילו לסיבוב השני של הבחירות לנשיאות, שייערך ב-7 במאי.  

בדר"כ בחירות בצרפת אינן נחשבות לאירוע שמשפיע במידה ניכרת על השווקים, אך הפעם הן נתפסו כאירוע גורלי שייקבע את המשך עתידו של האיחוד האירופי. תרחיש האימים מבחינת השווקים היה ש-לה פן ומלנשון, מועמדי הימין הקיצוני שמתנגדים להמשך קיומו של האיחוד האירופי והביעו עמדות פרו-רוסיות, יתמודדו ראש בראש על מפתחות ארמון האליזה בסיבוב השני. מקרון לעומת זאת, בעד המשך האינטגרציה באירופה ולכן נתפס כגורם מתון שלא יגרום לטלטלה בשווקים. עם זאת, רבים בשוק מדגישים כי עדיין אין הכרעה סופית בכל הנוגע לזהות נשיא צרפת הבא ול-לה פן יש עדיין סיכוי להפתיע את השווקים בסיבוב השני ב-7 במאי.

תוצאות הסיבוב הראשון בבחירות לנשיאות צרפת ניכרות היטב גם בשוקי המט"ח והאג"ח. האירו מזנק מול המטבעות המובילים ביותר מ-1% בעוד תשואות האג"ח הממשלתיות עולות, לאור הירידה הזמנית בסיכון וחזרת אמון המשקיעים בשוקי המניות. בשוק המט"ח המקומי השקל נסחר במגמה מעורבת: מתחזק בכ-1% מול הדולר ונחלש בכ-0.3% מול האירו.

 

שחקן מעו"ף: השוק ימשיך לדשדש - וזו האסטרטגיה המתאימה

מניות הבנקים דוגמת פועלים  ולאומי  זינקו על רקע מגמה חיובית מובהקת במניות הפיננסיות בבורסות אירופה. 

האם המומנטום של אחת ה"כוכבות" בבורסה המקומית מתחילת השנה מתחיל להשתנות? מזור רובוטיקה , שזינקה מתחילת 2017 ביותר מ-50%, סופגת בימים האחרונים המלצות שליליות. אתר ההשקעות הפופולרי זאקס פרסם סקירה אודות המניה, במסגרתה הורדה ההמלצה מ"קנייה" ל"מכירה". גם בחברת המחקר Standpoint Research הפחיתו את ההמלצה מ"קנייה" ל"הפחת".

מניות קבוצת פוקס  הוסיפו לבלוט במסחר לאחר שהחברה דיווחה אתמול כי תפתח בקנדה רשת חנויות למוצרי נייקי.