אקסלנס: "מגמה חיובית בשווקים בימים הקרובים, לא להסתנוור"

הכלכלן הראשי בבית ההשקעות מגיב לתוצאות הבחירות בצרפת: "השוק האירופי היה ההעדפה שלנו מאז סוף השנה שעברה, שכן הוא יותר אטרקטיבי ממקבילו האמריקאי"

בחירות צרפת, עמנואל מקרון ומארין לה פן יתמודדו בסיבוב שני (צילום: רויטרס)
בחירות צרפת, עמנואל מקרון ומארין לה פן יתמודדו בסיבוב שני (צילום: רויטרס)

הכלכלן הראשי של אקסלנס, יניב חברון, מעריך היום (ב'), בעקבות תוצאות הסיבוב הראשון בבחירות בצרפת, כי "כבר מעכשיו נראה את השווקים באירופה מתפקדים טוב יותר, ללא חסמים. יחד עם זאת, אף כי המגמה בימים הקרובים עשויה להיות חיובית, מומלץ לא להסתנוור ממנה - הסיכון בשוקי המניות יישאר איתנו לפחות עוד שבועיים".

לדברי חברון, "השוק האירופי היה ההעדפה שלנו מאז סוף השנה שעברה, שכן הוא הרבה יותר אטרקטיבי ממקבילו האמריקאי מבחינת פוטנציאל עלייה, צפי לרווחים ותימחור. בתקופה הקרובה הוא יתפקד הרבה יותר טוב, ללא אי-וודאות פוליטית וללא חשש מפירוק אפשרי באיחוד האירופי. שילוב של גורמים גם יתמכו בהתחזקות האירו".

חברון צופה בנוסף "קפיצת מדרגה בתשואות האג"ח באירופה, שכמובן תגרור עמה את התשואות בארה"ב וכאן בישראל". לדבריו, "בחודשים האחרונים, החשש ואי-הוודאות הפוליטית השתלטו על תפקודם של השווקים האירופים (למרות ששוקי המניות שם הצליחו להניב ביצועים טובים יחסית). עכשיו, כאשר תוצאות 'התחרות' צפויות ואף ברורות (במידה שלא יהיו טעויות בסקרים) - גורם הפחד שלחץ על תשואות האג"ח בגרמניה כלפי מטה צפוי להתפוגג.

"כמובן שיש גורמים נוספים שמשבשים את תפקודן של התשואות שם, כמו הקושי של האינפלציה באירופה להחזיק מעמד והאמירות היוניות מבכירי הבנק האירופי כולל מריו דראגי. אך מכיוון שנתוני המאקרו שם בסה"כ טובים, ולאחר שאי-הוודאות הפוליטית תסתיים סופית, אזי בשבועות הקרובים, בהחלט נראה קפיצת מדרגה בתשואות", מסכם חברון.

נזכיר כי אתמול נערך הסיבוב הראשון בבחירות לנשיאות צרפת, בו ניצחו עמנואל מקרון ומארי לה פן. הסיבוב השני, לאחריו יוכרז המנצח/ת, יתקיים בעוד כשבועיים.