צמצום מינורי: פריגו מפטרת 20 עובדים בישראל

המפוטרים: עובדי החברה בבני-ברק ובירוחם ■ פריגו: "נציע לחלק מהעובדים משרות חלופיות בתחומים אחרים. עובדים שהעסקתם תסתיים יקבלו תנאי פרישה טובים"

הצמצומים בחברת התרופות פריגו  מגיעים גם לעובדי החברה בישראל, אם כי באופן מינורי יחסית. ל"גלובס" נודע כי כחלק ממהלך עליו דיווחה פריגו לאחרונה, שנועד להפחית את מספר עובדיה שאינם בתחום הייצור בכ-750 עובדים, מפוטרים בישראל 20 עובדים, שהתקנים שלהם בוטלו.

מדובר על עובדים בבני-ברק ובירוחם, שהם כאמור אינם עובדי ייצור. מדובר בכ-1.8% מעובדי החברה בארץ. בעבר פורסם ב"גלובס" כי פריגו גם מחפשת רוכש למפעל שיש לה ברמת חובב.

מפריגו נמסר בתגובה כי "במסגרת מהלך התייעלות בינלאומי של פריגו לצמצם 750 משרות ברחבי העולם שאינן מתחום הייצור, תצמצם החברה כ-20 תקנים בישראל, חלקם במפעל החברה בירוחם וחלקם בתפקידי מטה בבני-ברק. זאת, מתוך כ-850 עובדים ביחידות אלה וכ-1,150 עובדי החברה בסך-הכול בישראל. פריגו תציע לחלק מהעובדים משרות חלופיות בתחומים אחרים. עובדים שהעסקתם תסתיים יקבלו תנאי פרישה טובים מהנדרשים בחוק או בהסכמי ההעסקה וכן תמיכה בתקופת השינוי".

פריגו מנוהלת על-ידי ג'ון הנדריקסון ונמצאת במשבר שבא לידי ביטוי בתוצאות הפיננסיות שלה ובמחיר המניה. מאז שבעלי המניות של פריגו דחו, בעידוד הנהלת החברה, את הצעת הרכש של מיילן ב-2015, מניית החברה נפלה ב-58%. שווי השוק הנוכחי של פריגו הוא 9.5 מיליארד דולר. פריגו דחתה את פרסום דוחות שנת 2016 על רקע בדיקה הכרה בהכנסות בעבר, בעיקר של התרופה טיסברי לטיפול בטרשת נפוצה.

פריגו ציינה עם דחיית פרסום הדוחות כי היא צפויה לסכם את 2016 עם הפסד של מעל 4 מיליארד דולר לפי כללי החשבונאות (GAAP), עקב הוצאות חד-פעמיות גבוהות שרובן בשל מכירת פעילות הטיסברי. בנוסף מסרה אז החברה תחזיות חלשות ל-2017.

מהלכי ההתייעלות בפריגו נובעים גם מלחץ שמפעילה הקרן האקטיביסטית Starboard, שנכנסה להשקעה בחברה במטרה להביא לשינויים בהתנהלותה. בין היתר הובילה הקרן לאחרונה למינוי שני דירקטורים מטעמה בפריגו ולעזיבת דירקטורים שכיהנו קודם לכן, ביניהם שלמה ינאי.