כך ננו דיימנשן תמרצה שני דירקטורים ותיקים להתפטר

רק לאחרונה אושרה הארכת כהונתם, ואז החברה הביאה להבשלת האופציות שבידיהם ■ תגובת ננו: "לטובת החברה יש למנות לדירקטוריון חברים בעלי ניסיון בתחום הדפסת תלת-ממד ואלקטרוניקה"

מדפסת תלת ממד של החברה / צילום: ננו דיימנשן
מדפסת תלת ממד של החברה / צילום: ננו דיימנשן

מקרה של דירקטורים שמתפטרים מתפקידיהם באופן מיידי, פחות משבוע לאחר שאושרה הארכת כהונתם, יכול להדליק נורה אדומה בקרב משקיעים. אלא שמקרה כזה בדיוק אירע בננו דיימנשן , יצרנית מדפסות תלת-ממד, ללא תגובה חריגה במניה.

החברה הודיעה היום כי שני דירקטורים ותיקים, צבי ימיני ויואל יוגב, מפנים את מקומם בדירקטוריון למרות שהאסיפה הכללית אישרה לאחרונה את הארכת כהונתם עד לאסיפה השנתית הבאה - זאת כחלק מאישור הארכת הכהונה לכלל חברי הדירקטוריון, בראשותו של היו"ר, יצחק (איציק) שרם.

אלא שמתברר כי במקביל אישרו בעלי המניות בננו דיימנשן סעיף נוסף, שנועד לתמרץ את ימיני ויוגב לפרוש מהדירקטוריון. הסעיף נוגע להאצת הבשלת האופציות שבהן מחזיקים השניים והארכת תקופת המימוש שלהן, בכפוף להתפטרות שלהם מהדירקטוריון.

"דירקטוריון החברה מאמין שלטובת החברה יש למנות לדירקטוריון חברים בעלי ניסיון בתחום הדפסת התלת-ממד והאלקטרוניקה", נכתב בזימון לאסיפה. לפי מסמכי ההתאגדות של החברה, המספר המקסימלי של חברים בדירקטוריון הוא 12, ועל-מנת לפנות מקום לחברים חדשים, נדרשת עזיבה של אחרים. בסעיף הנוגע לאופציות שברשות השניים, נכתב בפירוש כי ההצעה מועלית "כתמריץ לשכנע את ימיני ויוגב להתפטר מהדירקטוריון כדי לפנות מקום לדירקטורים חדשים מנוסים בהדפסת תלת-ממד ואלקטרוניקה".

בעקבות אישור ההצעה, עזבו ימיני ויוגב את הדירקטוריון. ימיני אמר היום ל"גלובס" שעזיבתם של השניים הייתה בתיאום ובהסכמה עם החברה. "אני ביקשתי לעזוב בגלל עומס; יש לי המון עיסוקים, אני יו"ר בחברות נוספות. שנינו נשארים בעלי מניות בחברה, והכול נעשה באהבה וברצון".

ימיני (66), שכיהן כדירקטור בלתי תלוי בננו דיימנשן מינואר 2015, היה ממייסדי ובעלי צאג תעשיות וחברות נוספות בתחום הפלסטיקה. יוגב (64) ותיק יותר בדירקטוריון, ומכהן בתפקיד ממארס 2014. קודם לכן היה יו"ר ומנכ"ל חברת אל-גב אלקטרוניקה.

ימיני ויוגב קיבלו ב-2015 כל אחד 120 אלף אופציות בננו דיימנשן, שחלקן כבר הבשילו. האופציות שלא הבשילו, היו אמורות לפקוע ברגע שיעזבו את הדירקטוריון, ואלו שכבר הבשילו היו פוקעות תוך 90 יום מהעזיבה. אולם האסיפה אישרה להאיץ את הבשלת האופציות ולהאריך את תקופת המימוש עד לנובמבר 2020. מחיר המימוש של האופציות הוא 5.5 שקל, לעומת מחיר המניה הנוכחי של ננו דיימנשן, העומד על 4.6 שקל.

מנכ"ל 3D Systems לשעבר מצטרף

במקביל לעזיבתם של השניים, נכנס לדירקטוריון "שחקן חיזוק" מהתחום - אבי ריכנטל, שניהל במשך כ-12 שנים את החברה האמריקאית 3D Systems, אחת מהחברות הבולטות בתחום מדפסות התלת-ממד - שגם כהונתו אושרה באסיפה שנערכה בשבוע שעבר. כעת נותר עוד מקום אחד בדירקטוריון ונראה שהחברה תנסה לגייס בעל ניסיון נוסף כדוגמת ריכנטל.

ריכנטל, שמשמש כיום כשותף כללי בקרן ההון סיכון OurCrowd First, ניהל כאמור את 3D Systems, חברה שנסחרת בניו יורק בשווי נוכחי של 1.7 מיליארד דולר. בתקופתו ב-3D Systems, רכשה החברה האמריקאית גם את החברות הישראליות סימביוניקס וסימטרון.

"אני נרגש להצטרף לדירקטוריון של ננו דיימנשן, ולהיות חלק מחברה טכנולוגית מובילה בתחום הדפסת תלת מימד פורצת הדרך, שמעצבת ומגדירה את העתיד של ייצור אלקטרוניקה", אמר ריכנטל.

המניה זינקה ב-200% ב-3 שנים

מנכ"ל ננו דיימנשן, עמית דרור, מסר כי "אבי הינו מנהל מנוסה, יזם ובעל חזון. יש לו תובנות עולמיות רלוונטיות ועמוקות בתחום ה-Manufacturing Additive, שלדעתנו יהיה בעל ערך רב עבור ננו דיימנשן."שינוי נוסף הוא עזיבתו של סמנכ"ל התפעול, דגי בן נון, לטובת "אתגרים חדשים". בן נון עוזב את תפקידו הניהולי, אך יישאר בדירקטוריון החברה.

ננו דיימנשן מפתחת מדפסות תלת-ממד שמיועדות לשוק האבטיפוס של מעגלים מודפסים (PCB). החברה נכנסה לבורסה בת"א כשמוזגה ב-2014 לשלד הבורסאי ZBI, ומאז מנייתה זינקה ביותר מ-200% לשווי נוכחי של כ-225 מיליון שקל. כיום נסחרת החברה גם ברשימה המשנית של הנאסד"ק.