הסטארט-אפ החדש של אלון מאסק שכולם מדברים עליו

אחרי שהצליח להפוך את חזון המכונית החשמלית למציאות ולהפוך את תעשיית שיגור המטענים לחלל לעסק מסחרי, ניגש אילון מאסק לאתגר הבא

נאורלינק  צילום: רוייטרס
נאורלינק צילום: רוייטרס

לאחר שהצליח להמציא מחדש את המכונית, ולהפוך את תעשיית שיגור המטענים לחלל לעסק מסחרי אזרחי ורווחי, ניגש המיליארדר והיזם הנועז אילון מאסק לאתגר הבא, אולי הדרמטי מכולם.

לדבריו, Neuralink, החברה שהקים בחודש יולי האחרון, צפויה להגשים את חזון המטריקס ולחבר את בני האדם באופן ישיר לרשת. ממשקים שונים, כגון מקלדות או מסכי מגע, יהפכו להיסטוריה רחוקה.

הטכנולוגיה של Neuralink מבוססת על רכיבים זעירים המיועדים להשתלה בתוך המוח. אלה יוכלו לחבר בין המחשבות ורגשות של משתמשים לעולם הדיגיטלי.

טווח הזמנים להגשמת החזון מדהים - מאסק משוכנע כי כבר בעוד 4 שנים תוכל החברה לספק מוצרים שיהפכו את חייהם של נכים הסובלים מזנק מוחי להרבה יותר נוחים ומספקים, ואילו בעוד 8 שנים כל אחד מאיתנו יהיה מוזמן לרכוש את החומרה של החברה ולהתחבר לרשת בקשר טלפטי.

אם כל זה גורם לכם לחשוש מהיום בו המחשבים ישתלטו על מוחנו, הרי שלדעת מאסק הרכיבים של Neuralink דרושים בדיוק כדי למנוע תסריט אפוקליפטי שכזה, שכן ללא שדרוגים מעין אלה יהפכו מערכות אינטליגנציה מלאכותית לכה מתקדמות עד שלא יהיה להן עוד צורך בנו. "לא נצטרך לפחד מאיזה דיקטטור מרושע, מפני שכולנו יחד נהפוך לאינטליגנציה מלאכותית קולקטיבית", לפי חזונו.