הבורסה סגרה כמעט ללא שינוי: טבע צנחה ב-3.7%, כיל עלתה

איל דשא, סמנכ"ל הכספים בטבע, בדרך החוצה מהחברה ■ בנק הפועלים מעדכן את מדיניות הדיבידנד מ-30% ל-40% מהרווח ■ 

הבורסה בת"א, בורסת ת"א / צילום: תמר מצפי
הבורסה בת"א, בורסת ת"א / צילום: תמר מצפי

המסחר בבורסת תל-אביב ננעל היום (ג') כמעט ללא שינוי במעו"ף ובעליות קלות בשאר המדדים המובילים, על רקע מגמה מעורבת בבורסות אירופה ועליות בוול סטריט.

 

תוצאות הסיבוב הראשון בבחירות לנשיאות צרפת תדלקו אתמול את העליות בשוקי המניות. התוצאה, עלייתם של מקרון ולה-פן לסיבוב השני, שימחה את פעילי השוק.

בדרך-כלל בחירות בצרפת אינן נחשבות לאירוע שמשפיע במידה ניכרת על השווקים, אך הפעם הן נתפסו כאירוע גורלי שעלול להכריע את המשך קיומו של האיחוד האירופי. תרחיש האימים מבחינת השווקים היה שלה-פן ומלנשון, מועמדים מהפלגים הקיצוניים שמתנגדים להמשך קיומו של האיחוד האירופי והביעו עמדות פרו-רוסיות, יתמודדו ראש בראש על מפתחות ארמון האליזה בסיבוב השני. מקרון, לעומת זאת, הוא בעד המשך האינטגרציה באירופה, ולכן נתפס כגורם מתון שלא יגרום לטלטלה בשווקים.

הכלכלן הראשי של אקסלנס, יניב חברון, מעריך אתמול, בעקבות תוצאות הסיבוב הראשון בבחירות בצרפת, כי "כבר מעכשיו נראה את השווקים באירופה מתפקדים טוב יותר, ללא חסמים. יחד עם זאת, אף כי המגמה בימים הקרובים עשויה להיות חיובית, מומלץ לא להסתנוור ממנה - הסיכון בשוקי המניות יישאר איתנו לפחות עוד שבועיים".

 

ישראל, ארה"ב, אירופה, שווקים מתעוררים - איפה לקנות מניות?

טבע  נחלשה במסחר לאחר הדיווחים כי סמנכ"ל הכספים וסגן הנשיא הבכיר איל דשא בדרך החוצה מהחברה וצפוי להתמנות ליו"ר חברת ישראכארט.

בנק הפועלים  דיווח הבוקר על עדכון מדיניות הדיבידנד שלו מ-30% ל-40% מהרווח הנקי, החל מהרבעון הראשון של 2017, בעקבות האישור שקיבל מהמפקחת על הבנקים. זאת, לאחר שבאוקטובר האחרון קיבל הבנק אישור להגדיל את שיעור הדיבידנד מ-20% ל-30%.

מזור רובוטיקה , אחת מ"כוכבות" הבורסה עד כה השנה, הוסיפה לרכז עניין לאחר שנפלה אתמול בצל הצטברות המלצות שליליות על מנייתה.

סאני תקשורת , יבאונית מכשירי הסלולר של סמסונג בישראל, הודיעה היום כי היא צופה גידול בביקוש למכשירי הסלולר שהיא משווקת בעקבות ביטול מס הקנייה על הטלפונים הסלולריים, וכפועל יוצא מכך רואה שיפור בתוצאות הכספיות.

[לפורטל הפיננסי][לאתר המעו"ף][לאתר האג"ח]