סאני קפצה 8% עקב השקת הסמסונג S8 וביטול מס הקנייה בסלולר

יבואנית מכשירי הסלולר של סמסונג בישראל הודיעה כי היא צופה גידול בביקוש לטלפונים הסלולריים שהיא משווקת, וכפועל יוצא מכך היא רואה שיפור בתוצאותיה

השקת סדרת מכשירי הסלולר ה-Galaxsy s8 של סמסונג הבוקר (ג') בישראל תמכה בעליות חדות במניית חברת סאני תקשורת, יבואנית ומשווקת מכשירי סלולר, שהגיעו בשעות הצהריים לכ-10%, וירדו מעט אחר כך. במקביל להשקת ה-S8, סאני צופה גם שיפור בפעילות בעקבות ביטול מס הקנייה על מחירי הטלפונים הסלולריים מהשבוע האחרון.

סאני עדכנה כי במהלך המכירה המוקדמת (Pre-sale) של מכשירי ה-S8 שהחלה במהלך אפריל, היא קיבלה "הזמנות מחייבות בכמות המשקפת גידול בשיעור של כ-100% ביחס להזמנות ה-Pre-sale של מכשירי הסמסונג S7".

בסאני לא סיפקו נתונים מספריים לגבי היקף ההזמנות, אולם על-פי הערכות בשוק, מספר הטלפונים הניידים שהוזמנו ממנה עד כה בשלב המכירה המוקדמת, עומד על טווח של כ-15-20 אלף. עוד הוסיפו בסאני כי העלייה בביקוש למכשירי ה-S8 "מראה קורלציה והתאמה לדיווחים גלובליים לגבי הגידול בביקושים למכשיר ביחס למכשיר ה-Galaxy S7".

הסמסונג S7 הושק במהלך חודש מארס 2016 והצלחתו בשוק סייעה לסאני לסכם את שנת 2016 עם צמיחה של 17% בהכנסותיה, שחצו רף של 900 מיליון שקל. כאמור, בסאני גם התייחסו היום לביטול מס קנייה בשיעור של 15% על ייבוא מכשירי סלולר, וזאת במסגרת התוכנית הכלכלית "נטו משפחה", שפרסם בשבוע שעבר שר האוצר, משה כחלון. בסאני מעריכים כי בהתאם להערכה שביטול מס הקנייה יוריד את מחירי הטלפונים הסלולריים, הדבר יתמוך בעלייה בביקוש "ובכך ישפיע לחיוב על תוצאותיה של החברה". עוד הוסיפו שם כי "מכשירי ה-Galaxy S8 טרם הגיעו לארץ ולכן ייהנו מהשלכות ביטול מס הקנייה".

כחלון הקפיץ את המניה

סאני תקשורת (לשעבר סקיילקס) נמצאת בשליטת חברת ההשקעות לפידות של היו"ר יעקב לוקסנבורג (לוקסי), לאחר שב-2015 עברה הסדר חוב ענק בהיקף של כ-1 מיליארד שקל (שכלל תספורת של לפחות 50%), בעקבותיו הפכה לפידות לבעלת השליטה. מאז פרסם כחלון את התוכנית הכלכלית שלו ביום שלישי שעבר, מניית סאני זינקה ביותר מ-30%. מגמה זו ממשיכה את השנה החלומית של המחזיקים במניה, שמסתכמת בתשואה מרשימה של יותר מ-760% וניצבת בפער משמעותי מעל יתר מניות הבורסה.

גם מתחילת 2017 סאני היא המניה המניבה ביותר בבורסה, עם קפיצה של יותר מ-260% בערכה, המשקפת לחברה אחרי העליות היום שווי נוכחי של כ-330 מיליון שקל. מניית לפידות, שנהנתה גם היא היום ממגמה חיובית, השלימה בשבוע האחרון טיפוס של כ-15%, וגם התשואות שלה בולטות, עם זינוק של יותר מ-310% שנה אחורה ושל יותר מ-150% מתחילת השנה, ושווי החברה כבר חצה רף של 1 מיליארד שקל.