נעילה חיובית בוול סטריט; טבע צנחה 2.6%

תוצאות הסיבוב הראשון בבחירות לנשיאות צרפת ממשיכות להגביר את תיאבון הסיכון של המשקיעים ■ מאקרו: מדד מחירי הבתים של קייס שילר; מדד אמון הצרכנים ומכירות הבתים החדשים

וול סטריט / צילום: יוסי ניסן
וול סטריט / צילום: יוסי ניסן

המסחר בוול סטריט ננעל היום (ג') בעליות שערים, כאשר מדד הנאסד"ק חצה לראשונה את רף ה-6,000 נקודות. זאת על רקע עליות קלות בבורסות אירופה והעלייה בתיאבון הסיכון של המשקיעים בעקבות נצחונו של המועמד המתון בסיבוב הראשון של הבחירות בצרפת. כיוון השווקים מושפע בין היתר מנתוני מאקרו מהותיים ודוחות של חברות ענק כגון קוקה-קולה ו-3M שאחראיות על רוב העליות של הדאו ג'ונס. 

 

תרחיש האימים של המשקיעים לגבי הבחירות בצרפת לא התממש אתמול. החשש הגדולה היה ששני מועמדי הימין הקיצוני מלנשון ולה-פן יתמודדו בסיבוב השני ראש בראש על המפתחות לארמון האליזה. אולם, בניגוד לברקזיט ולבחירות בארה"ב, הפעם הסקרים המוקדמים ניבאו בצורה נכונה את התוצאה והמועמד המתון עמנואל מקרון עלה לסיבוב השני לצד מארין לה-פן. מרבית הסקרים מעניקים ללה-פן סיכויים קלושים לזכות בסיבוב השני לעומת סיכוי של כ-60% שמקרון יהיה נשיא צרפת הבא. בעקבות כך תיאבון הסיכון של המשקיעים גדל עוד יותר ועדות לכך היא חזרת המשקיעים לשוק המניות ועליית תשואות האג"ח הממשלתיות.

האירוע הבא שאליו ממתינים המשקיעים בכיליון עיניים הוא הצגת הרפורמה הכלכלית החדשה של טראמפ. נשיא ארה"ב הודיע בשבוע שעבר כי יציג השבוע את הרפורמה, שעיקרה הפחתת מסים כוללת הן לציבור והן לסקטור העסקי, זאת לצד הרחבה פיסקאלית והקלות מהותיות ברגולציה. לפי הערכות, טראמפ יציג את הרפורמה מחר, ועולה השאלה האם הוא יספק את הסחורה או יציג רפורמה מרוככת, כזו שאומנם יהיה לה סיכוי לעבור את משוכת הקונגרס, אך לא תתקבל באהדה ע"י המשקיעים.

 

ביומן המאקרו התפרסם היום מדד קייס שילר, הבוחן את השינוי במחירי הבתים ב-20 ערים מובילות בארה"ב. המדד הצביע על עלייה של 5.9% בשיעור שנתי בחודש פברואר, זאת לאחר עלייה של 5.7% בינואר, בעוד בשוק ציפו לעלייה של כ-5.7%.

מכירות הבתים החדשים עלו במארס ל-621 אלף לעומת הצפי ל-580 אלף בתים, אחרי 587 אלף בתים חדשים שנמכרו בפברואר.

מדד אמון הצרכנים לחודש אפריל ירד ל-120.6 נקודות, ירידה חדה מהצפי שהיה ל-122 נקודות, לאחר 124.9 נקודות בחודש הקודם.

רעידת אדמה בטבע

טבע  נחלשה במסחר לאחר הדיווחים כי סמנכ"ל הכספים וסגן הנשיא הבכיר איל דשא בדרך החוצה מהחברה וצפוי להתמנות ליו"ר חברת ישראכארט.

היום לפני פתיחת המסחר דיווחה קוקה-קולה  על רווח נקי של 1.18 מיליארד דולר או 27 סנט למניה ברבעון הראשון של השנה, זאת לעומת 1.48 מיליארד דולר או 34 סנט למניה ברבעון המקביל אשתקד. הרווח המתואם עמד על 43 סנט למניה, מתחת לממוצעת תחזיות האנליסטים שעמד על 44 סנט למניה. ההכנסות הסתכמו ב-9.12 מיליארד דולר, מעל התחזיות בשוק להכנסות של 8.89 מיליארד דולר. ענקית המשקאות פרסמה תחזית ל-2017 וצופה ירידה של כ-1%-3% ברווח הנקי למניה.

חברת הענק 3M  דיווחה גם היא לפני פתיחת המסחר ורשמה רווח נקי של 1.32 מיליארד דולר או 2.16 דולרים למניה ברבעון הראשון, זאת בהשוואה לרווח נקי של 1.28 מיליארד דולר או 2.05 דולרים למניה ברבעון המקביל אשתקד. ההכנסות טיפסו ל-7.69 מיליארד דולר. ממוצע תחזיות האנליסטים בשוק עמד על רווח נקי של 2.07 דולרים למניה על הכנסות של 7.49 מיליארד דולר.

קטרפילר  דיווחה על רווח נקי של 192 מיליון דולר או 32 סנט למניה ברבעון הראשון. ההכנסות טיפסו ל-9.82 מיליארד דולר למניה, לעומת 9.46 מיליארד דולר ברבעון המקביל ב-2016. התחזיות בשוק עמדו על רווח נקי של 63 סנט למניה על הכנסות של 9.26 מיליארד דולר.

מקדונלדס  סיכמה את הרבעון הראשון עם רווח נקי של 1.21 מיליארד דולר או 1.47 דולרים למניה, זאת בהשוואה לרווח נקי של 1.12 מיליארד דולר או 1.25 דולרים למניה ברבעון המקביל אשתקד. ההכנסות ירדו בכ-4% ל-5.7 מיליארד דולר. תחזיות האנליסטים בשוק עמדו בממוצע על רווח נקי של 1.33 דולרים למניה על הכנסות של 5.53 מיליארד דולר.