בטלדור הופתעו מפרסום המגעים עם וואן טכנולוגיות: "אין מו"מ"

אם וואן טכנולוגיות תרצה לרכוש את טלדור, היא תהיה חייבת לרכוש את מלוא המניות בהצעת רכש מלאה או בעסקת מיזוג

הפרסום ב"גלובס" אמש (ג') בדבר מגעים שניהלה חברת וואן טכנולוגיות לרכישת טלדור , הפתיעו את מנהליה הבכירים של טלדור, שלא ידעו על קיומם של מגעים כאלה. היום (ד') דיווחה טלדור לבורסה כי בעלת השליטה בחברה, DBSI, הודיעה לה כי "לא מתקיים משא-ומתן למכירת מניותיה בחברה". מקורב ל-DBSI, שנמצאת בבעלות יוסי בן שלום וברק דותן, טען היום כי מניות טלדור אינן "על המדף" מבחינת בעלת השליטה.

אתמול פורסם ב"גלובס" כי וואן טכנולוגיות מנהלת מגעים לרכישת טלדור במחיר הדומה לשווי השוק של טלדור, הנסחרת בשווי של 313 מיליון שקל. יש לציין כי וואן טכנולוגיות היא חברת שכבה שנייה בפירמידה (בשליטת חברת מחשוב ישיר של עדי אייל) - כך שאם וואן תרצה לרכוש את טלדור, היא תהיה חייבת לרכוש את מלוא המניות בהצעת רכש מלאה או בעסקת מיזוג. במקרה כזה, היא מחויבת לפנות באופן רשמי לדירקטוריון טלדור.

וואן טכנולוגיות נסחרת לפי שווי שוק של 950 מיליון שקל ומנוהלת על-ידי שי אוזון. בשוק שירותי המחשוב בישראל יש כמה חברות בולטות שנסחרות בבורסה, מלבד וואן וטלדור, המנהלות ביניהן מגעים מפעם לפעם, ובהן מטריקס (שווי שוק של 2 מיליארד שקל), חילן (1.4 מיליארד שקל), מלם תים (860 מיליון שקל) ואמת מחשוב (640 מיליון שקל). כל אחת מהן מספקת שירותים מגוונים בתחומים שונים.

מסוף 2014 טלדור זינקה יותר מ-500%

טלדור, יעד הרכישה הנוכחי של וואן, הייתה לפני 3 שנים בעיצומו של משבר חריף, שנבע משערורייה חשבונאית שהתגלתה בחברה. טלדור גילתה בתחילת 2014 אי-התאמות בהיקף של עשרות מיליוני שקלים בדוחותיה, ונאלצה למחוק כ-30% מההון העצמי שלה. באותה תקופה פוטרו בכירים בחטיבת השירותים המנוהלים של טלדור, והחברה התמודדה עם הליכים משפטיים מצד בעלי מניות (הליך שהסתיים לבסוף בפשרה). לכל זה הייתה כמובן השפעה גם על מחיר המניה, שאיבדה כמעט חצי מערכה בחודשים שלאחר מכן.

נכון להיום נראה כי המשבר הוא היסטוריה עבור טלדור, והמניה זינקה מאז השפל של סוף 2014 ביותר מ-500%. בעלת השליטה בטלדור, DBSI, ניצלה את הזינוקים במניה כבר בתחילת 2016, ומכרה למוסדיים כ-18% ממניות טלדור תמורת 46.6 מיליון שקל, לפי מחיר של 23.3 שקל למניה. כיום המחיר גבוה ב-22% ומסתכם בכ-28.5 שקל למניה.