בנק ישראל: האצה בפעילות העסקית במשק ברבעון הראשון

סקר החברות: הפעילות המשוקללת של המגזרים השונים נמצאת ברמתה הגבוהה ביותר מאז 2010, בדגש על מגזרי התעשייה והשירותים

האצה בפעילות העסקית במשק ברבעון הראשון של השנה, כך עולה מנתוני סקר החברות שמפרסם היום בנק ישראל. על-פי הסקר, הפעילות המשוקללת של המגזרים השונים נמצאת ברמתה הגבוהה ביותר מאז 2010, בדגש על מגזרי התעשייה והשירותים. הציפיות לרבעון הבא הן להמשך ההתרחבות בענפי המסחר והשירותים בביקוש המקומי לתעשייה.

סקר החברות של בנק ישראל מתפרסם אחת לרבעון ונחשב לאינדיקטור המנבא את המגמות בפעילות הכלכלית ומקדים את פרסום אומדני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה לאותו רבעון. גם הנתון לרבעון השלישי של 2016 היה גבוה מאד ובעקבותיו רשם המשק צמיחה חריגה של 6.2% ברבעון הרביעי.

הנתון המרכזי בסקר הוא מאזן הנטו, השווה להפרש בין שיעור החברות והעסקים שדיווחו על עלייה בפעילות לבין שיעורן של אלה שדיווחו על ירידה, לאחר שקלול לפי המשקלות המתאימים לגודל כל ענף במגזר העסקי.

בשורה תחתונה עמד מאזן הנטו ברבעון הראשון של 2017 על 19 נקודות (בניכוי עונתיות), לעומת 9 נקודות ברבעון האחרון של 2016 ונתון זהה ברבעון השלישי של השנה שעברה. מדובר בנתון הגבוה ביותר מאז 2010. פילוח הנתון המשוקלל לפי ענפים מצביע על רמת אופטימיות גבוהה במיוחד בתעשייה (25), תחבורה ותקשורת (23), בנייה (22) ומסחר (19).