מירי רגב ל"גלובס": "אין לי עניין להיות שרת התקשורת"

עפ"י הנחיות משרד המשפטים, רה"מ חייב למנות שר תקשורת קבוע בעוד 3 שבועות ■ רגב ל"גלובס": "נכון שרציתי את התפקיד בעבר, אבל זה כבר לא רלוונטי; מרגע שיש תאגיד, אין לי מה לעשות במשרד הזה"

"אין לי עניין יותר להיות שרת התקשורת" - כך הבהירה היום (ד') שרת התרבות והספורט מירי רגב, בתשובה לשאלת "גלובס" בעניין. "נכון שרציתי את התפקיד בעבר, אבל הוא כבר לא רלוונטי מבחינתי, ואני לא רואה את עצמי מועמדת. מהרגע שיש תאגיד (שידור ציבורי), אין לי מה לעשות במשרד הזה", היא הסבירה - אחרי שהצהירה בעבר כי הדבר הראשון שתעשה כשרת תקשורת יהיה לפרק את תאגיד השידור.

תיק התקשורת עומד שוב על הפרק על רקע העובדה שבעוד 3 שבועות הממשלה חייבת למנות שר קבוע למשרד, משום שלפי הנחיות היועץ המשפטי לממשלה לא ניתן לאייש את התפקיד באמצעות מינוי ממלא-מקום למעלה מ-3 חודשים. זאת, לאחר שב-20 בפברואר הודיע ראש הממשלה בנימין נתניהו כי הוא מתפטר מתפקידו כשר התקשורת, ובמקומו מונה השר לשיתוף-פעולה אזורי, צחי הנגבי, כממלא-מקום.

בהודעת ההתפטרות של נתניהו, שהוגשה גם לבג"ץ בעקבות העתירות שדרשו למנוע ממנו כל עיסוק בתחום התקשורת על רקע חקירות המשטרה בפרשת נתניהו-מוזס (תיק 2000), נמסר כי בתום התקופה יחליט נתניהו אם לחזור למשרד או למנות שר קבוע.

על-פי הערכות, במיוחד בשים לב לעובדה שחקירות המשטרה עדיין מתנהלות, נתניהו יעדיף להשאיר את הנגבי במשרד כמינוי קבע. הנגבי נחשב למקורבו ולאיש אמונו של ראש הממשלה ונתפס כמי ששימש בתקופה האחרונה כעושה דברו בתחום התקשורת. בלשכתו של נתניהו הבהירו היום כי טרם התקבלה החלטה בעניין.

 

"אותו דבר, רק עקום"

בתוך כך, הכנסת צפויה לאשר הלילה בקריאה שנייה ושלישית (סופית) תיקון בחוק השידור הציבורי, שתכליתו דחייה של 15 ימים במועד ההפעלה של תאגיד השידור הציבורי ששידוריו אמורים היו להתחיל כבר ב-30 באפריל. בתחילת החודש הקרוב אמורה הכנסת לקדם חקיקה מהותית יותר בעקבות הסיכומים בין ראש הממשלה לשר האוצר משה כחלון, ולפיהם חטיבת החדשות של התאגיד החדש תהפוך לתאגיד נפרד עם הנהלה חדשה - מהלך שנוי במחלוקת שבגינו הוגשו שתי עתירות לבג"ץ על-ידי ח"כ איתן כבל ועל-ידי ארגון העיתונאים.

"אני באה מהמגזר העסקי, ואני אומרת לכם שהפיצולים האלה בין התאגיד לתאגיד חדשות בלתי אפשריים", אמרה ח"כ איילת נחמיאס-ורבין (המחנה הציוני), בפתח הנאומים במליאת הכנסת שהתארכו שעות ארוכות. "לא רק שאני לא מצליחה להבין את החלוקה שנקבעה, גם מנכ"ל משרד התקשורת לא הצליח להסביר אתמול איך זה אמור לעבוד. הוא בסך-הכול קיבל הנחיה לדאוג שלא יהיה שם מנהל מסוים", הוסיפה.

ח"כ קארין אלהרר (יש עתיד) אמרה במליאה: "חשבתי בלבי שאולי ראש הממשלה באמת חשב שהוא עשה טעות ועוול לעובדים ברשות השידור, ולכן הוא רוצה לתקן ולשקם. אבל כשאני מסתכלת על התוצאה, זה לא באמת משקם את רשות השידור ולא באמת עוזר לעובדים. זה לעשות את אותו הדבר, רק בדרך הכי עקומה שיש".

חבר מפלגתה, מיקי לוי, הוסיף: "החוק הזה הוא ביזיון ובושה לבית הזה. פעם נוספת מבקשים מהכנסת לכלות את זמנה ולדחות את מועד ההפעלה. לא אכפת לכם מהציבור, רק מעצמכם".