פורסייט טסה כ-13% לאחר שדיווחה על שת"פ עם חברת סינית

מניית פורסייט, מפתחת המערכות לרכב, עלתה ביותר מ-140% מתחילת השנה ומחירה משקף לחברה שווי של כ-370 מיליון שקל

מניית חברת פורסייט  (Foresight), הפועלת בתחום החם של מניעת תאונות דרכים ופיתוח פתרונות תוכנה עבור מערכות עזר מתקדמות לנהג (ADAS) ועבור אפליקציות נהיגה אוטונומיות, מזנקת היום (ד') בכ-13% במחזור גבוה מאוד, ומשלימה מהלך עלייה של יותר מ-140% מתחילת השנה. שוויה של החברה בבורסה הגיע לכ-370 מיליון שקל.

הסיבה לזינוק היום - דיווח על חתימת הסכם מחייב - לביצוע פיילוט בשימוש מערכת של החברה - עם יצרנית הרכב הסינית JAC מוטורס, שבמסגרתו ייבדקו המערכות של פורסייט. בין החברות הוסכם, כי החברה הסינית תעמיד לרשות פורסייט צי של כלי רכב שבהם יותקנו מערכות החברה. הפיילוט ימומן ברובו על-ידי החברה הסינית, ויבוצע לצורך הדגמה של ביצועי המערכת לגילוי סכנות והתרעה בפני תאונות דרכים של פורסייט, וכן לצורך הבנה מעמיקה של דרישות ממערכות הסיוע לנהג בסין, בהתחשב בתרבות הנהיגה, התשתיות ומזג האוויר המקומיים.

הפיילוט ייערך במחצית הראשונה של חודש מאי, ויימשך כשבועיים, ובמסגרתו תפעיל JAC את כלי הרכב באמצעות נהגים שתקצה לצורך הניסוי. המערכות יצלמו ויקליטו את מהלך הנסיעות, והמידע שיתקבל במהלכן יעובד וינותח על-ידי פורסייט, שתשתמש במידע שייאסף במסגרת הפיילוט, לצורך התאמת המערכת לצרכים של השוק הסיני. בהתאם לתוצאות הפיילוט, יבחנו שתי החברות כניסה להסכם מסחרי ביניהן.

בפורסייט מציינים עוד, כי JAC מייצרת מאות אלפי כלי רכב בשנה, והיא בין יצרני כלי הרכב הבודדים בסין שמייצרים כלי רכב מסוגים שונים: פרטיים, מסחריים, אוטובוסים ורכבים חשמליים. החברה הסינית מעסיקה למעלה מ-35 אלף עובדים, ועוסקת בין השאר גם בייצור חלקים לתעשיית הרכב ובמכירתם בעולם.

הדיווח הנוכחי של פורסייט מצטרף לדיווח אחר של החברה מתחילת השבועת, שלפיו תקים החברה ביחד עם חברת אבטחת המידע סייפ-טי, רייל ויז'ן וקבוצת שרם-זילברמן, חברה משותפת שתעסוק בפעילות אבטחת סייבר בתחום כלי רכב ורכבות.

פורסייט ניצלה את הזינוק במניה בחודשים האחרונים, שהגיע בין השאר בעקבות עסקת הענק לרכישת מובילאיי על-ידי אינטל בכ-15 מיליארד דולר, וגייסה בחודש שעבר כ-40 מיליון שקל במספר סבבים.

בעל השליטה בפורסייט הוא המנכ"ל חיים סיבוני, שמחזיק בכ-41% ממניותיה, וסוחר השלדים כפיר זילברמן מחזיק בעוד 5.1% מהמניות, והוא שהוביל את גיוסי ההון האחרונים לצד איציק שרם, אף הוא משקיע בחברה.

הגיוסים צירפו למשקיעי החברה גלריה של "סלבריטאים" לצד גורמים בענף הרכב, וביניהם משפחת דיין, מבעלי חברת הסחר במכוניות טרייד מוביל ועסקים נוספים בתחום הרכב; חברת המזרח של משפחת עיני, הבעלים של יבואנית הרכב UMI, ציפורה ואריאל מעוז ממשפחת קרסו, בעלי יבואנית מכוניות ניסאן ורנו, ד"ר יואב בן דרור, עומר גלעין ואדי שפירא, מייסדי חברת האלגוטריידינג המשגשגת פיינל; בריאן קופר, ממייסדי ריטליקס; אילים קרנות נאמנות, תכלית מדדים, קרן הגידור חצבים ועו"ד שמוליק זיסמן.

פורסייט הצטרפה לבורסה בינואר 2016, לאחר שהשלימה מיזוג לתוך השלד הבורסאי של אסיה פיתוח. בין המשקיעים בגיוס ההון הראשוני של החברה היו קבוצת לובינסקי של יצחק מנור, יבואנית מכוניות פיג'ו וסיטרואן; יצחק סוארי, יו"ר אלייד, המחזיקה בצ'מפיון מוטורס, יבואנית אאודי, סיאט, פולקסווגן וסקודה; וגיא מיוחס, זכיין פורשה. נוסף על כך השתתפו באותו גיוס גם איציק שרם, פרופ' בנעד גולדווסר וקרן השקעות בריטית.