נעילה שלילית בבורסות אירופה; דויטשה בנק נפלה בחדות

מגמה מעורבת בוול סטריט ■ הריבית באירופה נותרה, כצפוי, ללא שינוי ■ טראמפ הציג אמש את עיקרי רפורמת המסים שלו

בורסות אסיה / צילום: רויטרס
בורסות אסיה / צילום: רויטרס

המסחר בבורסות אירופה ננעל היום (ה') בירידות שערים, על רקע הצגת טראמפ את עיקרי רפורמת המסים שלו אמש. בוול סטריט מתנהל כעת המסחר במגמה מעורבת. הבנק המרכזי האירופי הותיר את הריבית ללא שינוי, כצפוי. נגיד הבנק מריו דראגי אמר לאחר הכרזת הריבית כי נמשכת ההתאוששות הכלכלית בגוש האירופי, "באופן מוצק".

 

שר האוצר האמריקאי הציג אמש את עיקרי רפורמת המסים לה המתינו המשקיעים ברחבי העולם. עיקר הרפורמה היא הפחתת מס חברות, ביטול מס ירושה ועוד כהנה וכהנה. התכנית המקורית של טראמפ כוללת הפחתת מס החברות לרמה של 15% לעומת 35% כיום וכן הפחתת המס על רווחים כלואים של חברות הענק לרמה של 10% לעומת כ-35% כיום.

מטרת הרפורמה היא להקל על החברות ולתמרץ אותן להרחיב פעילות ולגייס עובדים ובכך לעודד את הצמיחה. עם זאת, מתנגדי הרפורמה, ביניהם גם רפובליקאים רבים, טוענים כי היא תיצור בור תקציבי גדול מדי. לפי אחת ההערכות הרפורמה תגרום לאיבוד הכנסות ממשלתיות של כ-2 טריליון דולר, נתון שגורם למשקיעים לחששות ושלח את הבורסות בניו-יורק לירידות.

דויטשה בנק  דיווח על ירידה בהכנסות, אך הרווח כמעט והוכפל ברבעון הראשון של השנה ועמד על 575 מיליון אירו.

 

בבורסות אסיה ננעלו המדדים המובילים במגמה מעורבת. 

הבנק המרכזי היפני לא שינה את המדיניות המוניטארית ה"סופר-מרחיבה", אך העלה את התחזיות הכלכליות וכעת צופה קצב צמיחה גבוה יותר.

סמסונג  הכריזה כי תוצאות הרבעון הראשון הינם הטובים ביותר של החברה מאז שנת 2013.