נעילה שלילית בבורסות אירופה; סגירה מעורבת באסיה

לקראת סיום המסחר בבורסות אסיה פורסמה ההתבטאות הלוחמתית של טראמפ נגד צפון קוריאה ■ מניות הפיננסים מושכות מעלה את השווקים בעולם

בורסות אירופה / צילום: רויטרס
בורסות אירופה / צילום: רויטרס

המסחר בבורסות אירופה ננעל היום (ו') במגמה מעורבת, בעוד בבורסות אסיה נרשמה מגמה מעורבת. 3 אירועים מרכזיים משפיעים היום על המסחר בבורסות העולם: התוכנית הכלכלית של טראמפ, ההתבטאויות הלוחמניות נגד צפון קוריאה והדוחות הכספיים של החברות שנסחרות בארה"ב. בוול סטריט מתנהל המסחר בנטייה לירידות קלות.

 

אמש היה יום גדוש אירועים בארה"ב כשפורסמו הדוחות הכספיים של 1,317 חברות כשמהדוחות האלה ניתן ללמוד שהכלכלה העולמית מתאוששת. לפני מספר שבועות היו אלה ענקי הבנקאות שפרסמו דוחות טובים ואתמול היו אלה ענקיות הטכנולוגיה: גוגל, מייקרוסופט ואינטל, ובסך-הכול הדוחות היו טובים.

השבוע פורסמו בארה"ב העקרונות המנחים של התוכנית הכלכלית של טראמפ. מבלי לחזור על הדברים הרי שאם תעבור התוכנית הכלכלית הזו הרי שמדובר בזעזוע עולמי כשיתר המדינות בעולם יאלצו להתאים את עצמן לסביבה המזמינה של הכלכלה האמריקאית ובכדי שלא לכבד מקורות הכנסה יאלצו שאר מדינות העולם להפחית מסים ולצמצם רגולציה, דבר שהוא טוב בעיקרו.

יחד עם זאת, הבוקר פורסמו התבטאויות קשות של נשיא ארה"ב דונלד טראמפ נגד צפון קוריאה עד כדי איום ממשי בפעילות צבאית, נראה שבשלב זה המשקיעים לא מייחסים משמעות גדולה לאיומים של טראמפ אם כי מדובר במדרון חלקלק שעלול בנקל להגיע לעימות צבאי.

בגוש האירו נותרה אתמול הריבית ללא שינוי כשמריו דרגי, יו"ר ה-ECB נשא דברים שעיקרם שההתאוששות הכלכלית בגוש האירו נמשכת אם כי בקצב נמוך. היום פורסמו נתוני הצמיחה בצרפת ובריטניה שהצביעו על צמיחה מתונה של 0.3% בלבד ברבעון הראשון של השנה.

למבול הדוחות הצטרף הבוקר הענק השוויצרי UBS שדיווח על עלייה של לא פחות מ-79% ברווח הרבעוני, נתון מרשים שמושך את המשקיעים למניות הפיננסים שבתורן מובילות את השווקים.