טראמפ: "כנראה אשלם יותר מסים תחת תוכנית המס החדשה"

נשיא ארה"ב הדף את הביקורת שלפיה תוכנית המס החדשה שהוא מציע תיטיב עם העשירים

דונלד טראמפ, בחירות  / צילום: רויטרס
דונלד טראמפ, בחירות / צילום: רויטרס

נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ, הדף אתמול (ו') ביקורת שלפיה תוכנית המסים שלו תסייע לעשירים, וטען כי הוא עצמו ככל הנראה ישלם יותר מסים תחת השיטה החדשה, וזאת אף על פי שלא סיפק פרטים על המסים שהוא משלם.

"אם אני משלם 35%, אני אומר לכם שזה יהיה יותר אוקיי? בסופו של דבר אשלם יותר מס ממה שאני משלם כעת", אמר טראמפ בריאיון לפוקס ניוז, בהתייחסו להקלות מס שהוא מתכנן לבטל.

"הסיבה שאני עומד לשלם יותר היא שאני מאבד את כל הניכויים. יש להם ניכויים על גבי ניכויים... דברים שמעולם לא שמעתם עליהם לפני כן", אמר טראמפ.

"כל זה עומד להיפסק, חוץ מניכויי מס על צדקה שאנו חושבים שחשוב לשמר אותן וניכויי ריבית שאנחנו חושבים שחשוב להשאיר", הוסיף.

"אז אני צופה שכנראה אשלם יותר ממה שאני משלם עכשיו".

טראמפ התמודד עם ביקורת רבה בנוגע לסירובו לחשוף את החזרי המס שלו, והדמוקרטים רמזו כי סירובו זה עלול לסבך את התוכנית הרפובליקנית לרפורמה במס.

בהתבסס על מידע מוגבל מטראמפ בנוגע למסים שלו, דיווח אתמול ה"ניו-יורק טיימס" כי טייקון הנדל"ן יוכל לחסוך עשרות מיליוני דולרים בשנה תחת תוכנית המס החדשה המוצעת שלו. 

לפי מידע על החזרי המס של טראמפ ב-2005, שנחשף בחודש שעבר, הסיק הטיימס כי טראמפ יוכל לחסוך 31 מיליון דולר מביטול מס מינימום חלופי (AMT), שהיה אחראי ל-80% מסך תשלומי המס שלו ב-2005. 

חיסכון ניכר נוסף עשוי להגיע מהצעתו של טראמפ לאפשר ליחידים מסוימים להיות זכאים לשיעור מס מופחת של 15%. שינוי זה עשוי להשפיע על כמה מעסקיו של טראמפ ולחסוך לנשיא 10.4 מיליון דולר מס על הכנסות ממסים ו-16.6 מיליון דולר על הכנסות מנדל"ן ואחרות, כך לפי אותו ניתוח.