שחקן מעו"ף: איך להרוויח כסף בת"א - בניכוי סיוט צפון-קוריאני

השבוע נמשך לסחור דשדוש ושיעמום, תוך הנחה כי הקטליזטור היחידי למפולת עלול להתרחש בסבירות נמוכה מאוד בלבד ■ שיעמום יולי-אוגוסט כבר במאי בבורסה המקומית

ירידות בבורסה (צילום: רויטרס)
ירידות בבורסה (צילום: רויטרס)

בשבוע שעבר הערכנו כי הבחירות בצרפת לא ישפיעו כמעט על השוק המקומי. בהתאם לכך הצענו אסטרטגיה מבוססת דשדוש, וחשוב מכך: ירידה בסטיית התקן.

מדי יום עד לצהרי יום ד', רגע לפני גלגול הפוזיציות, היה ניתן לסגור הפוזיציה בתשואה דו-ספרתית גבוהה, שכצפוי נבעה בעיקרה מירידה בסטיית התקן, לאחר שמדד הוויקס האמריקאי צנח ב-20%. מקבילו המקומי לא המתין לפתיחת המסחר לאחר היוודע תוצאות הבחירות, וכך קיבלנו קפיצה של 0.9% בסיכום השבועי.

לפני שמתחילים לראות ירוק בעיניים, צריך לבחון האם מדובר בעלייה בת-קיימא, או ריקושט כחלק מגל הדף עולמי. ראשית, בזמן שהמעוף רשם עליה מתונה למדי, המדדים בארה"ב רשמו סיכום שבועי כפול. באירופה כבר מדובר בתשואה משולשת ומרובעת והפער מתחילת השנה, לרבות 2016, הולך ומתעצם.

שנית, יחס P/C בשוק הנגזרים מאותת כי ירידה חזרה מתחת ל-1,400 היא עניין של זמן. אף אחד מהכותבים לא מתרגש מעלייה זו, להפך - ראינו ניצול העלייה לשם כתיבת פוזיציות CALL.

שלישית, אנחנו נמצאים לאחר תוצאות חיוביות באירופה וחשיפת תכנית המיסוי של טראמפ. מבלי להיכנס לפרטים, שתי החדשות החיוביות של השוק כבר אחרינו ומכאן שיש סבירות גבוהה לעמידה במקום, אולי אף לתיקון זניח.

העלייה שנרשמה במעוף דומה למעשה יותר לירידה, מבחינת היעדר העוצמה במחזורים, הסגירה צמוד לגבוה יומי, התכסות שורטיסטים והאווירה העייפה והמנומנמת בבורסה של ת"א. ניתן להתנחם בעובדה כי הקטליזטור היחיד למפולת הינו אפשרות להתחממות צבאית אמיתית בין ארה"ב וצפון קוריאה, אבל אם מנכים תרחיש זה שסבירותו נמוכה ביותר, אנו מקבלים שיעמום יולי-אוגוסט כבר במאי.

אם זה הלימון בשוק המקומי, נמשיך לעשות ממנו לימונדה, כלומר: לסחור דשדוש ושיעמום (המדד נכון לזמן כתיבת שורות אלה עומד על 1,403): קניית CALL 1390 שבועי; כתיבת 3 יחידות CALL 1400 שבועי; קניית 2 יחידות 1420 CALL חודשי. הבטחונות לפני תקבול עומדים על 3,000 שקל בלבד ולמעשה נקבל רווח מרשים במדד 1,392-1,407.

תרחיש בעייתי אחד הוא עלייה לסביבות 1,410, אלא שאז גלגול השבועי לחודשי סוגר ההפרש ותוחם ההפסד ל3%-5% בלבד לכל היותר, לפני תיקונים נוספים.

תרחיש בעייתי נוסף הוא צניחה דרמטית במדד, אבל כאמור הסבירות לכך נמוכה וכיוון שביום ד' כבר נהיה רגע לפני פקיעה (שבועית) ניתן יהיה לסגור האסטרטגיה ברווח מיד עם הפתיחה.

טווח הדשדוש והרווח, 1,392-1,407 כאמור, הוא רחב וניתן כמובן לסגור הפוזיציה עוד קודם לכן בסביבות 1,397-1,398, כשההבדל היחידי בצד ההמתנה הינו אלמנט השחיקה שהינו פחות דרמטי מהרגיל בשל מיעוט ימי מסחר. 

שחקן מעו"ף הוא אתר כלכלי-פיננסי, העוסק בניתוחים ודעות בכל תחומי שוק ההון לרבות נגזרים. ניתן לקבל באתר חו"ד חינם מטעם אנשי מקצוע וכן להחליף דעות עם אלפי גולשים .