גט לא עוצרת באדום: בדרך לגייס 700 מיליון דולר

כך לפי הערכות של "בלומברג", שטוען כי החברה שכרה את שירותיהם של בנקי ההשקעות וולס פרגו וקרדיט סוויס ■ הסטארט-אפ הכי גדול בישראל כנראה כבר שווה 2 מיליארד דולר

Gett בניו יורק. החברה תגייס בקרוב הון / צילום: סטודיו גט
Gett בניו יורק. החברה תגייס בקרוב הון / צילום: סטודיו גט

השנה האחרונה היא כנראה השנה של גט (גט טקסי לשעבר), מפעילת אפליקציית הזמנת המונית הישראלית שכבר מזמן לא בונה על היותה רק אפליקציה כזו. גט רוצה לשנות את האופן שבו אנחנו משתמשים בתשתיות תחבורה, וזאת מתוך מטרה להוריד כמה שיותר כלי רכב מהכביש, לסייע בפתרון בעיית הפקקים ותאונות הדרכים, לחסוך בעלויות של החזקת כלי רכב וכנראה להיות חלק מחזון המכונית האוטונומית. לכן, במאי אשתקד יצרנית כלי הרכב הגרמנית פולקסווגן השקיעה בה 300 מיליון דולר - ההשקעה הבודדת הגדולה ביותר בחברת הזנק ישראלית - ולכן בשבוע שעבר נודע כי גט רכשה את Juno הסמי-ישראלית, מפעילת שיתוף נסיעות צעירה, תמורת 200 מיליון דולר במניות ובמזומן - רכישה שלא הולכת ברגל, במיוחד עבור חברה יחסית צעירה כמו גט שזוהי למעשה הרכישה הגדולה בתולדותיה.

וכנראה, כדי בין היתר לממן את רכישת Juno (למרות שההערכות הן שחלק ניכר מהתמורה תתבצע במניות גט שעדיין פרטית), ולהמשיך לנסות לנשוף בעורפה של Uber - גט יוצאת לגיוס הון ענק, לפחות לפי "בלומברג". סוכנות הידיעות טוענת כי החברה רוצה לגייס עד 700 מיליון דולר ולכן שכרה את שירותי בנקי ההשקעות וולס פרגו וקרדיט סוויס. מהדיווח לא ברור אם הגיוס הוא פרטי או ציבורי, אך יש יותר היגיון כי הוא פרטי כי כל עוד Uber לא תונפק, לגט אין סיבה להפוך לציבורית.

לפי "בלומברג", גט שואפת לקבל בגיוס זה שווי של לכל היותר 2 מיליארד דולר, ויש היגיון בשווי זה (עד כמה ששווי של חברות הזנק יכול להיות תמיד הגיוני כלכלית). לפי מסמכי קרן ההון סיכון הציבורית היחידה שמושקעת בחברה הישראלית, השווי של גט "על הנייר" הוא 1.2 מיליארד דולר ולכן מתקבל על הדעת שהשווי לאחר גיוס של 700 מיליון דולר יתקרב לרף 2 מיליארד הדולרים. גט ובנקי ההשקעות שצוינו לעיל סרבו להגיב לידיעה.

 

גט, שפועלת במעל 100 ערים ברחבי העולם, רכשה את Juno בעיקר כדי להגדיל את דריסת רגלה בניו-יורק, כנראה העיר שבה נסיעות שיתופיות הן מאוד יעילות ולכן תופסות תאוצה. לפי הערכות שפורסמו באתר חדשות הטכנולוגיה המוביל טקראנץ', צי הרכב המשותף של שתי החברות בניו-יורק ימנה מעל 20 אלף כלי רכב ויציב את גט במקום השני אחרי Uber לה יש 35 אלף כלי רכב בעיר.

Juno, אגב, היא סיפור הצלחה בפני עצמו. 30 מיליון דולר בלבד הושקעו בחברה, וכעת לפי גט היא שווה 200 מיליון דולר. ונכון, כנראה האקזיט אינו במזומן אך מניות של חברה כמו גט הן כבר מטבע עובר לסוחר. ובכלל, Juno הוקמה לפני בקושי שנתיים ורק בקיץ שעבר החלה לפעול בניו-יורק תחת ההגדרה של "אפליקציית שיתוף נסיעות עם אתיקה" - הגדרה שטמונה בה עקיצה לשערוריות שמלוות את Uber.