נעילה מעורבת במסחר דליל באסיה; בורסות אירופה סגורות היום

היום חל 1 במאי - "חג" הפועלים הבינלאומי ■ בורסת הונג-קונג ירדה, ויפן וסין עלו במסחר ■ חוזים חיוביים בארה"ב

בורסות אסיה סין יפן / צילום: רויטרס
בורסות אסיה סין יפן / צילום: רויטרס

בורסות אסיה ננעלו במגמה מעורבת ביומו הראשון של שבוע המסחר העולמי (ב'), במסחר דליל ביותר. בורסת הונג-קונג ירדה, ויפן וסין עלו במסחר. בורסות אירופה יהיו סגורות היום לרגל 1 במאי - "חג" הפועלים הבינלאומי, וזה השפיע גם על מחזורי המסחר בשוקי אסיה. בוול סטריט יתקיים היום מסחר כרגיל, ובשעה זו החוזים העתידיים מאותתים על פתיחה חיובית. 

 

בשוקי העולם השבוע יהיו החלטות ריבית בארה"ב ובאוסטרליה, כן יתקיים הסיבוב השני בבחירות לצרפת ועונת הדוחות הכספיים לרבעון הראשון תמשיך. בסוף השבוע בארה"ב יתפרסם דוח התעסוקה החודשי.

מחירי הנפט יורדים במסחר באסיה. מחיר חבית נפט מסוג WTI יורד ב-0.15% ל-49.27 דולר, ומחיר חבית נפט מסוג ברנט יורד ב-0.2% ל-51.9 דולר.  

רוב האנליסטים מעריכים כיום כי העלאת הריבית הבאה בארה"ב תתרחש בחודש יוני, אבל "כל נתון מאקרו טוב שיוצא לשוק עשוי לשנות את הסבירות הזו ולהקדים את העלאת הריבית", אמר ל-CNBC כריס ווסטון, אסטרטג בכיר ב-spreadbettor IG.

ביום שישי פורסמה בארה"ב הקריאה הראשונה לנתון התמ"ג לרבעון הראשון של 2017, שאכזב וצמח בקצב של 0.7% בלבד, לעומת צפי לצמיחה של 1.2%. מדובר בקצב הצמיחה הנמוך ביותר ברבעון הראשון ב-3 השנים האחרונות. את הרבעון הרביעי של 2016 כלכלת ארה"ב חתמה עם קצב צמיחה שנתי של 2.1%.

ההאטה בקצב הצמיחה משקפת בעיקר חולשה בצריכה הפרטית, המנוע המרכזי של כלכלת ארה"ב שמשקלו בתמ"ג עומד על כ-70%, שצמחה בקצב של 0.3% בלבד, קצב הצמיחה הנמוך ביותר ב-7 השנים האחרונות.