מניות ואג"ח פלאזה סנטרס הושעו מהמסחר בשל אי פרסום דוחות

החברה: העיכוב בפרסום הדוחות ל-2016 נובע מדין ודברים שמתנהל עם רואי החשבון באשר לחוזים והסכמים היסטוריים שעליהם חתמה החברה בעבר

רון הדסי / צילום: איל יצהר
רון הדסי / צילום: איל יצהר

המניות ואיגרות החוב של חברת הנדל"ן פלאזה סנטרס  הושעו אתמול (ג') מהמסחר בבורסות לונדון, ורשה ות"א, מאחר שהחברה טרם פרסמה את דוחותיה הכספיים ל-2016.

מפלאזה סנטרס נמסר, כי העיכוב בפרסום הדוחות נובע מדין ודברים שמתנהל בינה לבין רואי החשבון שלה (שלוחת KPMG בהונגריה) באשר לחוזים והסכמים היסטוריים שעליהם חתמה החברה בעבר. בחברה מקווים למצוא בהקדם פתרון לדרישות רואי החשבון, באופן שיאפשר את חזרת המניות ואיגרות החוב למסחר כבר בשבועות הקרובים.

על פי ההערכות בשוק, מדובר בהסכמים ובחוזים שנחתמו עוד בטרם נכנסה פלאזה סנטרס להסדר דחיית חובות עם נושיה, ואף בטרם נכנסה החברה האם שלה, אלביט הדמיה , להסדר חוב שבמסגרתו הועברה השליטה בקבוצה מידי מוטי זיסר המנוח לידי בעלי האג"ח. כך, שלמעשה מדובר בעסקאות שנעשו בידי דירקטוריון והנהלה שאינם מובילים כיום את פלאזה סנטרס.

יש לציין כי כבר בסוף מארס הודיעה פלאזה סנטרס כי דוחותיה לסיכום 2016 יכללו הערת "עסק חי" בשל החשש מיכולתה של החברה להמשיך ולפעול. עם זאת, בהנהלת פלאזה סנטרס מאמינים כי ביכולתה להמשיך ולשרת את חובותיה כסדרם לפחות עד סוף 2018, וזאת באמצעות מכירת נכסים.

ממצגת שפרסמה החברה בסוף מארס, עולה כי בכוונתה לפרוע 47 מיליון אירו למחזיקי האג"ח שלה בין אפריל לדצמבר השנה, בעוד שבמקביל לכך ייפרע חוב של 2.3 מיליון אירו לבנק הפועלים. על פי אותה תוכנית, ייפרעו עוד 40.8 מיליון אירו למחזיקי האג"ח ב-2018.

פלאזה סנטרס מונהגת כיום בידי המנכ"ל דורי קרן והיו"ר רון הדסי. החברה פועלת בתחום הנדל"ן היזמי המניב במזרח אירופה, ולאחר מימוש נכסים רבים היא מחזיקה כיום בקניון פעיל אחד בפולין, בשני פרויקטים לפיתוח ברומניה ובמאגר של 10 קרקעות למכירה. כמו כן, מחזיקה החברה במחצית ממניות מיזם בהודו, שהקימה בעבר עם אלביט הדמיה. בידי המיזם שתי קרקעות לבנייה למגורים בערים צ'נאי ובנגלור.

מבט על התזרים החזוי שפרסמה החברה במצגת, מגלה כי בתשעת החודשים הנותרים של 2017 היא מצפה להשיג סכום של 58.8 מיליון אירו ממכירת נכסים, בעוד שב-2018 עומדת התמורה הצפויה ממימושים על 40.9 מיליון אירו. בסה"כ מסתכמים חובות החברה למחזיקי האג"ח בכ-145 מיליון אירו, המשקפים חוב של כ-535 מיליון שקל למחזיקי האג"ח בישראל ו-29 מיליון זלוטי למחזיקי האג"ח בפולין). בישראל נסחרות האג"ח לפי תשואת זבל של 19%, בעוד ששווי השוק של החברה עומד על 38 מיליון שקל בלבד, לאחר ירידה של 50% במניה בשנה האחרונה.