לאחר שגייסו מהמשקיעים בת"א: בעלי השליטה בברוקלנד נפרדים

אסף פיטוסי ימכור לבועז גלעד את חלקו בחברה הפועלת בשוק הנדל"ן של ברוקלין, תמורת סכום המוערך בכמה עשרות מיליוני שקלים

אסף פיטוסי / צילום: דיוויד קארפ
אסף פיטוסי / צילום: דיוויד קארפ

אסף פיטוסי, אחד משני השותפים בחברת הנדל"ן ברוקלנד-אפריל, חגג את יום העצמאות בפרידה משותפו לשליטה, בועז גלעד, אשר ירכוש ממנו את מניותיו תמורת סכום המוערך בכמה עשרות מיליוני שקלים. עקב כך ברוקלנד, הפועלת בשוק הנדל"ן של ברוקלין, עדכנה על סיום תפקידו של פיטוסי כיו"ר החברה.

ההסכם בין הצדדים קובע כי גלעד ישלם לפיטוסי "תמורה מוסכמת, אשר תשולם בתשלומים החל ממועד חתימת ההסכם, אשר עשויה לגדול כתלות באירועים עתידיים". לדברי גלעד, נשיא ברוקלנד-אפריל: "אסף פיטוסי, שהיה שותפי בחברה בשנים האחרונות, עדכן אותי על רצונו לפנות לאתגרים חדשים ועסקים פרטיים. אני רואה בכך הזדמנות להגדיל את חלקי בחברה ושמח על כך. אמשיך לפעול ליישום האסטרטגיה העסקית לפיתוח החברה ולצמיחתה בשנים הקרובות".

השלמת העסקה כפופה להתקיימות כמה תנאים עד תחילת חודש מאי 2019, ולאחר השלמתה צפוי להחזיק גלעד 51% מזכויות ההצבעה בחברה, כאשר ביתרת המניות מחזיקים דוד גולדברגר ואיל יגב. פיטוסי צפוי להישאר כצד לערבויות אישיות, אשר העמיד בין השאר להבטחת הלוואות שנטלו תאגידים המוחזקים על-ידי החברה.

ברוקלנד הנפיקה בשנים 2014-2015 שתי סדרות אג"ח (א' וב') המדורגות BBB פלוס, בהיקף כולל של קרוב ל-200 מיליון שקל ובתשואות של כ-4%-6%. בשנה הנוכחית נדרשת החברה לפרוע תשלומי ריבית בלבד בהיקף של כ-14 מיליון שקל על שתי הסדרות, אולם החל מ-2018 ועד 2020 נדרשת החברה לפרוע מידי שנה תשלומי קרן של 40 מיליון שקל למחזיקי אג"ח א'. בנוסף לכך, בין 2019 ל-2021 היא תידרש לפרוע מידי שנה עוד כ-24 מיליון שקל של תשלומי קרן למחזיקי אג"ח ב'.

ברוקלנד היא יזמית השקעות היושבת בברוקלין שבניו-יורק, עוסקת בעיקר ברכישת, ייזום ופיתוח נדל"ן למכירה ברובע ברוקלין. כן יש לה פעילות ייזום, פיתוח, רכישה והקמת נדל"ן מניב באותו אזור. כיום החברה מפתחת כמה פרויקטים בני 3-70 יחידות דיור בתמהיל מגוון, והאסטרטגיה שלה היא השקעה בפרויקטים בעלות כוללת בטווח של 12-25 מיליון דולר. בסיכום 2016 ברוקלנד הציגה צמיחה של 22% בהכנסותיה שהגיעו ל-66 מיליון דולר בתמיכת הכרה בהכנסות ממכירת פרויקטים שבנייתם הסתיימה ונמסרו לרוכשים, והרווח הנקי שלה קפץ ב-18% והתקרב ל-18 מיליון דולר.