"רחפן סייבר" חדש יסייע באיתור מקום מחבוא של חשודים

החברות הביטחוניות BLER ו-ISTAR חשפו את ה"קונדור" - רחפן חדש המיועד ללחימת סייבר ■ הרחפן פותח עבור ארגוני ביטחון וכוחות הצלה בארץ ובעולם, כאמצעי המאפשר איתור מדויק של חשודים או מבוקשים

החברות הביטחוניות BLER ו-ISTAR חושפות פיתוח של רחפן חדש המיועד ללחימת סייבר: קונדור. מדובר ברחפן המסוגל לנוע בגובה של מאות מטרים במשך יותר משעה, לפעול גם בתנאי מזג-אוויר קיצוניים, לכסות תא שטח נרחב של 5-8 קילומטר ולספק מידע על המיקום המדויק של חשודים או מבוקשים - גם אם הם מסתתרים במבנים או בתוך מנהרות.

BLER ו-ISTAR משתייכות לקבוצת אבנון, שבראשות איש העסקים תומר אבנון, ועוסקות בפיתוח מערכות לשימושים צבאיים ולהגנה ("הומלנד סקיוריטי"). את הרחפן פיתחה ISTAR שעוסקת בתחום הרחפנים ומערכות של מטוסים ללא טייס, בעוד שמערכת הגילוי והזיהוי שמותקנת היא פרי פיתוח של BLER.

הרחפן פותח עבור ארגוני ביטחון וכוחות הצלה בארץ ובעולם, כאמצעי המאפשר איתור מדויק של חשודים או מבוקשים שמסתתרים באזורים שמאוכלסים בצפיפות. "באחרונה השלמנו מספר ניסויים ברחפן החדש בכמה מדינות ובהן פרו, שם השתמשה חברת הצלה מקומית בקונדור כדי לאתר מטייל שנעדר ולהצילו", סיפר אורי בורוס, ממייסדי BLER. "אחד ההישגים בפיתוח הרחפן החדש הוא משקלו הקל, כ-750 גרם של הטכנולוגיות שהטמענו בו ומאפשרות לו לספק מיקומים מדויקים של אנשים על פי מקום הימצאותם של טלפונים סלולריים או טלפונים לווייניים שברשותם".

לדברי בורוס, בשונה ממערכות רבות אחרות שמוצעות כיום בשוק ופועלות מן הקרקע, "לרוב מדובר במערכות שמספקות כיסוי בטווח של כמה מאות מטרים בלבד, בעוד שהרחפן החדש מסוגל לאפשר כיסוי נרחב של מספר קילומטרים".

הרחפן החדש יוצג לראשונה בעוד כחודש, במסגרת התערוכה הביטחונית ISDEF שתיערך בתל אביב ובמסגרתה יציגו כ-240 חברות מהארץ ומעולם פיתוחים עדכניים. לא פחות מ 55 חברות ביטחוניות מהודו צפויות להשתתף בתערוכה, שתימשך 3 ימים. לצד החברות מהודו יציגו גם חברות מארה"ב, טורקיה, גרמניה, בריטניה, סינגפור, צרפת ועוד.