נעילה חיובית בבורסות אירופה; ביום ראשון - הבחירות בצרפת

בורסות יפן ודרום קוריאה סגורות לרגל חג מקומי ■ מגמה מעורבת בוול סטריט לאחר פרסום דוח התעסוקה האמריקאי

בורסה אסיה / קרדיט: שאטרסטוק
בורסה אסיה / קרדיט: שאטרסטוק

בורסות אירופה ננעלו בעליות שערים ביומו האחרון של שבוע המסחר העולמי (ו'), בהמשך לירידות באסיה. המסחר בארה"ב מתנהל בשעה זו במגמה מעורבת, לאחר פרסום דוח התעסוקה לחודש אפריל, שהצביע על ירידת שיעור האבטלה בארה"ב לרמה של 4.4%.

 

ביום ראשון יתקיים בצרפת הסיבוב השני של הבחירות לנשיאות, כאשר מועמד המרכז-שמאל עמנואל מקרון ימודד מול מנהיגת הימין מארין לה-פן. הסקרים צופים למקרון ניצחון מוחץ בפער של יותר מ-24%, אולם אירועי הברקזיט ובחירתו של דונלד טראמפ לנשיא ארה"ב מטילים צל כבד על אמינותם.

גם בבורסות אסיה נרשמו היום ירידות שערים, כשבורסות יפן ודרום קוריאה לא נסחרות היום לרגל החג המקומי Children's Day. בורסות סין והונג-קונג ירדו במסחר בהובלת מניות האנרגיה והתשתיות.

בוול סטריט אמש המסחר ננעל במגמה מעורבת בין ירידה לעלייה של 0.1%. ברקע היתה ההצבעה על ההפלה והשינויים ב"אובמה-קייר", כמו גם הותרת הריבית של הפד ללא שינוי, עונת הדוחות ונתוני המאקרו. 

אתמול מחנה טראמפ נחל הצלחה בבית הנבחרים, עם אישור החוק המבטל ומחליף את רפורמת הבריאות שהעביר נשיא ארה"ב הקודם ברק אובמה, שנודעה בכינוי "אובמה-קייר". החוק עוד צריך לעבור בבית העליון של הקונגרס האמריקאי - הסנאט, שם מחזיקים הרפובליקנים ברוב שברירי של שני סנאטורים בלבד (52 מול 48).

בין עיקרי התוכנית הרפובליקנית צמצום משמעותי של היקף התקציבים הממשלתיים המוקדשים לתחום ביטוחי הבריאות בארה"ב. הקונצנזוס הוא שהקשיים בהם נתקלים הרפובליקנים בהעברת התוכנית להחלפת מדיניות הבריאות של אובמה נובעים מכך שביטול ההטבות המגולמות בה יפגעו בפופולריות המפלגה וחבריה בקרב מצביעים רבים, ובמיוחד בקרב אלו הנמנים על השכבות החלשות בחברה האמריקאית.

היום בארה"ב יפורסם דוח התעסוקה האמריקאי לחודש אפריל, והוא צפוי להראות יצירת 190 אלף משרות חדשות לשוק העבודה הלא חקלאי. שיעור האבטלה צפוי להישאר ללא שינוי על 4.5%. בחודש מארס, נזכיר, פורסם דוח תעסוקה חלש ביותר עם תוספת של 98 אלף משרות בלבד.