נעילה חיובית בוול סטריט; שיעור האבטלה בארה"ב ירד ל-4.4%

211 אלף משרות נוספו לשוק העבודה האמריקאי בחודש אפריל, השכר השעתי הממוצע עלה ב-0.3% ■ סיטי: אפל עשויה לרכוש את נטפליקס

 בוול סטריט/ צילום: רויטרס
בוול סטריט/ צילום: רויטרס

המסחר בוול סטריט ננעל היום (ו') במגמה חיובית, לאחר פרסום דוח התעסוקה האמריקאי לחודש אפריל. כן ברקע למסחר, הצלחת העברת החוק לביטול והחלפת "אובמה-קייר" בבית הנבחרים האמריקאי.

 

דוח התעסוקה כלל נתונים טובים מהצפוי, בהם ירידת שיעור האבטלה בארה"ב ל-4.4%, תוספת של 211 אלף משרות לשוק העבודה ועלייה של 0.3% בשכר השעתי הממוצע.

הנתונים החיוביים בדוח צפויים לספק דלק למגמת העלאת הריבית בארה"ב על ידי הפדרל ריזרב.

אנליסטים בבנק ההשקעות סיטי הצביעו על נטפליקס כעומדת בראש רשימת הרכישות המתוכננות של אפל . האנליסטים הצביעו על מאגרי המזומן האדירים (כ-250 מיליארד דולר) שאפל מחזיקה מחוץ לארה"ב על מנת למנוע מיסוי, כמקור המשאבים לרכישה כזו. 

אתמול מחנה טראמפ נחל הצלחה בבית הנבחרים, עם אישור החוק המבטל ומחליף את רפורמת הבריאות שהעביר נשיא ארה"ב הקודם ברק אובמה, שנודעה בכינוי "אובמה-קייר". בין עיקרי התוכנית הרפובליקנית, צמצום משמעותי של היקף התקציבים הממשלתיים המוקדשים לתחום ביטוחי הבריאות בארה"ב.

 

באירופה המדדים ירדו לאורך כל שעות הבוקר, ולאחר מכן התהפכה המגמה, ונרשמות עליות שערים. באסיה מוקדם יותר ננעל המסחר בירידות, כשבורסת יפן לא נסחרה לרגל חג מקומי.

עוד ברקע למסחר - הסיבוב השני בבחירות בצרפת ביום ראשון בין מרי לה פן למנואל מקרון.

ברקשייר האתאווי  של וורן באפט תדווח לאחר הנעילה. באפט יארח מחר אירוע שאלות ותשובות מסורתי עם בעלי המניות של החברה ומשקיעים.

ואם בבאפט עסקינן, מניית IBM   ריכזה עניין לאחר שגורו ההשקעות מכר שליש מהמניות שהיו בבעלותו.

מניית זינגה זינקה לאחר דוחות חזקים.