עליות בבורסה בת"א; מניות הביטוח בלטו, אורמת איבדה 2%

נעילה חיובית ביום ו' בוול סטריט לאחר הפתעה חיובית בדוח התעסוקה לאפריל ■ הסקרים האחרונים מצביעים כי עמנואל מקרון יהיה נשיא צרפת הבא

הבורסה בת"א, בורסת ת"א / צילום: תמר מצפי
הבורסה בת"א, בורסת ת"א / צילום: תמר מצפי

יום המסחר הראשון לשבוע זה התנהל במגמה חיובית, עם עליות של כ-1% בשני המדדים המובילים. בסוף השבוע הסתיים המסחר בארה"ב במגמה דומה.

ברקע למסחר, המשקיעים המתינו לתוצאות הסיבוב השני בבחירות לנשיאות בצרפת המתקיימות היום (א'). בבית ההשקעות פסגות ציינו כי "על אף כל הניסיונות האחרונים של מארין לה-פן להגדיל את מעגל הבוחרים שלה, הסקרים האחרונים המשיכו להראות יתרון ברור לעמנואל מקרון, שמוביל בבירור. מצב זה הופך את הניסיון לחזות את תגובת השוק לתוצאות הבחירות ללא יותר מניחוש. מכיוון שהקונצנזוס המוחלט הוא שמקרון ינצח, ולאור התגובה החיובית החדה לאחר תוצאות הסיבוב הראשון, ההיגיון אומר שאם אכן מקרון ינצח, השווקים לא אמורים בכלל להגיב".

"עם זאת", הוסיפו בפסגות, "לאור הסנטימנט החיובי שהתפתח באחרונה לגבי אירופה, המעבר מהערכת הקונצנזוס לניצחון של מקרון בפועל עשוי לתת לשווקים עוד קצת רוח גבית. כך או כך, האירועים הרבים שעוד צפויים באירופה בשנה הקרובה (בחירות בבריטניה, גרמניה ואיטליה; מו"מ על הברקזיט; הצורך בחילוץ הבנקים באיטליה; דיבורים על סיום ההרחבה הכמותית) ימשיכו לייצר תנודתיות במדדים ביבשת הישנה ומותירים את ההעדפה שלנו לארה"ב בעינה". 

 

בזירה המקומית, את שבוע המסחר האחרון - שהיה קצר מהרגיל ובשל יום הזיכרון ויום העצמאות כלל שלושה ימי מסחר בלבד - סיכם מדד ת"א 35 בעלייה מתונה של פחות מ-0.5%. מדדי הבנקים והנדל"ן טיפסו בשבוע זה ביותר מ-1%.

בצד החיובי במדד ת"א 35, מניות עזריאלי  ואלוני חץ  טיפסו, ומניית הראל השקעות  עלתה בשיעורים דומים. מדד ביטוח פלוס התחזק ב-2.5%-3% עם קפיצות במניות מגדל ביטוח  ומנורה , ועלייה בכלל ביטוח .

בצד השלילי של מדד ת"א 35, מניית אורמתו  נחלשה במחזור מסחר גדול מהרגיל. ברקע למסחר, בסוף השבוע נודע כי החברה היפנית אוריקס (ORIX) תרכוש את מניות השליטה באורמת מידי קרן פימי ומשפחת ברוניצקי בחברה תמורת 626 מיליון דולר. בלאומי שוקי הון ציינו: "בינתיים אנו ניטראליים ביחס לרכישה עם אופציה לאופטימיות זהירה. אוריקס בהחלט יכולה לקדם את אורמת באסיה ובאזורים נוספים".

עוד מסוף השבוע האחרון, חברת טבע  דיווחה על כישלון בניסוי בתרופה שהיא מפתחת לטיפול בטרשת נפוצה. מניית טבע נסחרה ביציבות.

עוד במסחר היום, מניית אפריקה ישראל  צנחה, וסדרות האג"ח שלה טיפסו ב-1%-1.5%. ברקע למסחר, איש העסקים מוטי בן משה הגיש הצעת רכישה משופרת למחזיקי האג"ח, שאותה העריכו נציגי המחזיקים כנמוכה משווי נכסיה, ולא מן הנמנע כי ההצעה תשופר בהמשך.

חברת בראק אן וי  עדכנה על מכירה של כ-2% מהונה שביצעו בעלי השליטה, שמעון וינטרוב ורונן פלד, תמורת כ-50 מיליון שקל בעסקה מחוץ לבורסה. 

במסחר באג"ח הקונצרניות נרשמה יציבות, ואילו במסחר באג"ח הממשלתיות נרשמה מגמה שלילית.

[לפורטל הפיננסי][לאתר המעו"ף][לאתר האג"ח]