פסגות: הניצחון של מקרון עשוי לתת לשווקים רוח גבית

אורי גרינפלד מפסגות, התייחס לבחירות בצרפת שמתקיימות היום והעריך כי השווקים לא תמחרו באופן מלא את הניצחון של מועמד המרכז עמנואל מקרון ■ עם זאת, הוא הוסיף כי "ייתכן שמדובר בעוד מקרה קלאסי של 'קנה בשמועות ומכור בחדשות'"

עמנואל מקרון / צילום: רויטרס
עמנואל מקרון / צילום: רויטרס

הסיבוב השני של הבחירות לנשיאות צרפת יצא היום (א') לדרך. הסקרים המוקדמים מעניקים למועמד המרכז עמנואל מקרון יתרון בולט על פני מועמדת הימין הקיצוני מארין לה-פן והוא זוכה בסקרים לשיעור תמיכה של כ-65%. לכן, עולה, השאלה היא האם השווקים תמחרו כבר את הניצחון של מקרון ולכן יישארו אדישים אם הוא יקבל את המפתחות לארמון האליזה או שמא יגיבו בעליות?

אורי גרינפלד, הכלכלן הראשי של פסגות סבור כי יש עדיין מקום לעליות בשווקים: "מכיוון שהקונצנזוס המוחלט הוא שמקרון ינצח ולאור התגובה החיובית החדה לאחר תוצאות הסיבוב הראשון, ההיגיון אומר שאם אכן מקרון ינצח, שהשווקים לא אמורים בכלל להגיב. עם זאת, לאור הסנטימנט החיובי שהתפתח לאחרונה לגבי אירופה, המעבר מהערכת הקונצנזוס לניצחון של מקרון בפועל עשוי לתת לשווקים עוד קצת רוח גבית". עם זאת, גרינפלד מוסיף באותה נשימה כי "ייתכן שמדובר בעוד מקרה קלאסי של 'קנה בשמועות ומכור בחדשות'.

גרינפלד סבור שבכל מקרה בטווח הבינוני והארוך מספר אירועים באירופה בשנה הקרובה, ביניהם הבחירות בבריטניה, גרמניה ואיטליה; מו"מ על הברקזיט; הצורך בחילוץ הבנקים באיטליה ודיבורים על סיום ההרחבה הכמותית -  ימשיכו לייצר תנודתיות במדדים ביבשת הישנה ולכן יש לתת משקל יתר מבחינת ההשקעות לבורסות בארה"ב.