הושלמה העסקה למכירת פעילות מדיקל; המניה זינקה בכ-12%

נכסי החברה יימכרו תמורת 4 מיליון דולר ■ זהו סיום חלש לחברה שהיוותה הבטחה גדולה בעבר ונסחרה בשיאה לפי שווי של 188 מיליון שקל

מורי ארקין / צילום: תמר מצפי
מורי ארקין / צילום: תמר מצפי

מניית חברת המכשור הרפואי מדיקל קומפריישן עלתה היום (א') בכ-12% בעקבות הודעה על השלמת מכירת נכסי החברה בסכום של 4 מיליון דולר. ההודעה על המכירה מגיעה בעקבות דיווחים קודמים, שלפיהם תימכר מדיקל לפי מחיר של כמה מיליוני דולרים, או תיסגר אם העסקה לא תצא לפועל.

מדיקל מסרה כי עלויות העסקה מגיעות ל-800 אלף דולר (עלויות ייעוץ ופוליסת ביטוח מפני תביעות אפשריות של הרוכשת), כך שסכום העסקה נטו לפני מסים הוא 3.2 מיליון דולר. שווי החברה עומד כעת על 9.2 מיליון שקל (2.5 מיליון דולר).

זהו סיום חלש לחברה שהיוותה הבטחה גדולה בעבר ונסחרה בשיאה לפי שווי של 188 מיליון שקל. החברה פיתחה מכשיר המיועד להפעיל לחץ על הגפיים כדי למנוע היווצרות קרישי דם במהלך ניתוחים אורתופדיים, כתחליף למתן תרופות דילול דם במקרה כזה, שלהן עלולות להיות תופעות לוואי.

מדיקל התחרתה במוצרים דומים, אולם הייתה היחידה שלקחה על עצמה ניסוי קליני גדול שבו הוכיחה כי המוצר שלה שווה ערך בפעילותו לתרופה, אך עם פחות תופעות לוואי. הכנסות המוצר התקרבו ל-10 מיליון דולר בשנה, אך לא הצליחו לפרוץ תקרה זו, משום שהחברה לא הצליחה לקבל שיפוי ביטוחי, וזאת משום שהמוצר סומן על-ידי המבטחים כמוצר מניעתי, בעוד שהתרופה סומנה כמוצר טיפולי. למרות הניסוי, המוצר של מדיקל לא נתפס כמבודל מספיק ממוצרים מפעילי-לחץ זולים יותר, שלא עברו ניסוי קליני.

בעלי המניות העיקריים במדיקל קומפריישן הם קרן אקסלמד של מורי ארקין וד"ר אורי גייגר (34.4%), ילין לפידות (15.8%), פונטיפקס (9%), מגדל (7%) וניסן תעשיות (5.27%). כעת הופכת מדיקל לשלד בורסאי.