יציבות בסיום המסחר בת"א; טאואר זינקה על רקע הדוחות

ירידות בבורסות אירופה ובוול סטריט ■ טאואר דיווחה על עלייה של 19% בהכנסות ברבעון הראשון ■ מניית ביטוח ישיר זינקה על רקע עסקת שניידמן-לאומי פרטנרס

הבורסה בת"א, בורסת ת"א / צילום: תמר מצפי
הבורסה בת"א, בורסת ת"א / צילום: תמר מצפי

הבורסה בתל-אביב סגרה היום (ב') ביציבות. כעת נסחרות בורסות אירופה במגמה שלילית ובוארה"ב נסחרים המדדים המובילים בירידות.

 

כפי שחזו מרבית הסקרים, ניצח אמש מועמד המרכז עמנואל מקרון בבחירות לנשיאות צרפת והפך לנשיא ה-25 של הרפובליקה. מקרון הביס את יריבתו, מועמדת הימין הקיצוני מרין לה פן ברוב של 66% מקולות הבוחרים. "פרק חדש של תקווה וביטחון מתחיל עכשיו בצרפת", אמר מקרון. "הפכנו דף חדש בהיסטוריה הארוכה שלנו, דף של תקווה ואמון".

עם זאת, על אף הרחקת הסכנה של עליית הימין הקיצוני בצרפת, תגובת השווקים לעת עתה מאופקת.

לאחר פעמיים שניסתה למחוק את ביטוח ישיר  מהמסחר בבורסה, הצליחה משפחת שניידמן למכור שליש ממניות החברה ללאומי פרטנרס, זרוע ההשקעות של בנק לאומי. לאומי פרטנרס אמור לגייס משקיעים לחברה שירכשו לפחות 20% מהמניות הנרכשות תמורת 480 מיליון שקל.

טאואר  סיכמה היום את הרבעון הראשון של השנה עם עלייה של 19% בהכנסות ל-330 מיליון דולר, בהתאם לתחזיות המוקדמות. בשורה התחתונה דיווחה החברה על רווח של 46 מיליון דולר או 48 סנט למניה, בעוד הרווח המתואם רשם עלייה של 58% ל-50 מיליון דולר. לגבי הרבעון השני, החברה צופה מכירות ברמות שיא של 345 מיליון דולר, מעל התחזיות בשוק.

סאני תקשורת  בלטה לחיוב לאחר שדיווחה היום על על זינוק של 21% בהכנסות ל-244 מיליון שקל ברבעון הראשון. מניית החברה השלימה זינוק של יותר מ-1,000% בשנה החולפת.

אורמת  הוסיפה לרכז עניין לאחר שנחלשה אתמול במחזור מסחר גדול מהרגיל. ברקע למסחר, בסוף השבוע נודע כי החברה היפנית אוריקס (ORIX) תרכוש את מניות השליטה באורמת מידי קרן פימי ומשפחת ברוניצקי בחברה תמורת 626 מיליון דולר. 

[לפורטל הפיננסי][לאתר המעו"ף][לאתר האג"ח]