יציבות בנעילת וול סטריט; שווי אפל - 800 מיליארד דולר

מועמד המרכז המתון בצרפת, עמנואל מקרון, הביס את לה-פן - אולם השווקים אינם מגיבים בהתלהבות ■ הסיבה, עפ"י אנליסטים, היא שהשווקים כבר תמחרו את ניצחונו

סוחרים בוול סטריט/ צילום: רויטרס
סוחרים בוול סטריט/ צילום: רויטרס

המסחר בוול סטריט הסתיים היום (ב') ביציבות, לאחר ירידות שנרשמו בבורסות אירופה ונעילה חיובית בשוקי אסיה.

 

מועמד המרכז המתון בצרפת, עמנואל מקרון, הביס את יריבתו, נציגת הימין מארין לה-פן, בפער משמעותי בבחירות שהתקיימו אמש. למרות הקונצנזוס לפיו בחירתו של מקרון היא אירוע חיובי מבחינת כלכלת צרפת והאיחוד האירופי, השווקים מגיבים לתוצאות הבחירות באיפוק ואינם רושמים עליות משמעותיות. לפי אנליסטים אירופיים, הסיבה לכך יכולה להיות שלאור הסקרים שצפו ניצחון מוחץ למקרון לאורך הישורת האחרונה של הקמפיין, שוקי המניות כבר תמחרו את ניצחונו, ולכן לא מתבקשת עלייה משמעותית - לעומת ירידות השערים שהיו צפויות במקרה של ניצחון לימין הקיצוני בראשות לה-פן.

באשר ללה-פן, דיווחים שונים בצרפת כבר חוזים מאבק הנהגה חריף בתוך מפלגתה, "החזית הלאומית". אחייניתה הפעילה במפלגה, הפוליטיקאית מאריון לה-פן, רמזה כי תוצאות הבחירות מהוות כישלון. אביה, ז'אן-מארי לה-פן, שהנהיג את המפלגה בעצמו עד שהודח בידי בתו מארין, התבטא בחריפות כלפי בתו בהקשר ההפסד שנחלה.

גזרת המאקרו דלילה היום, ולא צפויים להתפרסם נתונים משמעותיים.

רשת מלונות מריוט   וענקית המזון טייסון פודס  פרסמו את הדוחות לרבעון האחרון לפני פתיחת המסחר.

פירמת הדירוג S&P הורידה את דירוג האשראי של IBM  מדירוג A+ לדירוג AA-. בנוסף, שינתה הפירמה את אופק הדירוג של IBM מ"יציב" ל"שלילי". S&P הסבירה את השינויים בכך שהמעבר של IBM ליציבות תפעולית לוקח זמן ארוך יותר מהצפוי.

מניית זינגה  המשיכה לבלוט לאחר הזינוק שרשמה מניית מפתחת המשחקים המקוונים בסיום שבוע המסחר הקודם, על רקע הדוחות החזקים מהצפוי לרבעון הראשון.

מניית אפל  ריכזה עניין לאחר שוורן באפט צוטט היום כאומר ששילש את השקעתו בחברה, השקעה שמסתכמת היום ב-19.2 מיליארד דולר. שווי אפל זינק לאחר האמירה של באפט לכ-800 מיליארד דולר, השווי הגבוה ביותר שהגיעה אליו החברה.