אקזיט למשה חוגג: חברת GeneSort נמכרת בכ-83 מיליון שקל

חברת האבחון הרפואי נמכרת ל-AID פרטנרס מהונג-קונג ■ קרן סינגולריטים של היזם והמשקיע משה חוגג היא המשקיעה הגדולה ב-GeneSort

משה חוגג / צילום: סיון פרג'
משה חוגג / צילום: סיון פרג'

חברת האבחון הרפואי GeneSort, הודיעה היום (ג') כי היא נרכשה על ידי קרן ההשקעות AID פרטנרס מהונג-קונג, תמורת 23 מיליון דולר (כ-83 מיליון שקל). העסקה תספק ל-GeneSort משאבים ותמיכה נוספים במטרה להתרחב לדרום מזרח אסיה ושווקים גלובליים אחרים. קרן סינגולריטים של משה חוגג היא המשקיעה הגדולה ב-GeneSort, עם השקעה של 2.2 מיליון דולר בחברה.

GeneSort מתמחה בניתוח גנטי של רקמות עמוקות, היא מזהה מוטציות גנטיות ספציפיות הקשורות לסוגים שונים של סרטן. אונקולוגים יכולים להשתמש בתוצאות האבחון של GeneSort בכדי להתאים טיפולים בהתאם למוטציות הגנטיות הספציפיות של המטופל, אשר יכולות לשנות באופן דרמטי את מהלך הטיפול המומלץ.

ד"ר גיל פוגוזליץ, יו"ר ומנכ"ל החברה: "אנחנו מאוד נרגשים מהרכישה ומהאפשרויות שהיא יוצרת עבור החברה שלנו ועבור הטכנולוגיה שפיתחנו. הרכישה מספקת לנו הזדמנויות לעזור לחולים נוספים בעולם. זהו ציון דרך חשוב עבורנו, וכן אישור לאסטרטגיה שאנחנו פועלים בה. לטכנולוגיה שלנו יש פוטנציאל לעזור למיליוני אנשים ברחבי העולם, כאשר אנו מצפים שהמאמצים הבאים יצליחו לייצר ערך חשוב במאבק נגד הסרטן".

קלווין וו, מייסד ויו"ר AID פרטנרס: "GeneSort פועלת בתחום באמצעות גישות חדשות וחדשניות למאבק בסרטן. טכנולוגיית האבחון שלה יכולה לעזור לצוותים רפואיים לזהות במהירות וביעילות מוטציות גנטיות רלוונטיות, המספקות מיפוי אישי למאבק בסרטן. GeneSort מתמקדת בביקוש הקריטי לסייע במאבק באחת המחלות הנפוצות ביותר על פני כדור הארץ. אנו גאים לצרף את GeneSort למשפחת AID ומצפים להמשך הצמיחה והחדשנות של החברה".

משה חוגג, יו"ר קרן סינגולריטים: "הטכנולוגיה שפיתחה GeneSort שונה מאלה של החברות האחרונות הפועלות בתחום. לטכנולוגיה הזו יש פוטנציאל לא רק בשיפור איכות החיים של אנשים, אלא אפילו בהצלת חייהם. אנו גאים מאוד שתמכנו ב- GeneSort בשלבים הראשונים שלה ואנו מצפים להמשך הפיתוח לאחר הרכישה". עוד אומר חוגג, "אני שמח שהשקעות חברות סיניות שנעשו בחברות ישראליות נושאות פרי".

עבור חוגג, מדובר במכירה שלישית בתוך כחודש, לאחר שחברת ג'ונו נרכשה על ידי גט ב-200 מיליון דולר ומובלי מכרה לסנפצ'אט פטנט ב-7.7 מיליון דולר.