מניית אלוט נופלת בצל דוחות חלשים; "פוטנציאל שטרם מומש"

הירידות במניה הגיעו ל-12% בשיא, לאחר שהחברה דיווחה על ירידה של 20% בהכנסות ועל עלייה של 18% בהפסד ברבעון הראשון

חברת אלוט / צילום: בלומברג
חברת אלוט / צילום: בלומברג

דוחות חלשים מהצפוי הובילו היום (ג') לנפילה של 12% במניית אלוט  בשעות הצהריים בבורסה בת"א, שבהמשך התמתנה ל-6%.

אלוט, הפועלת בתחום ייעול השימושיות בציוד התקשורת בליבת הרשת, דיווחה היום (ג') על ירידה של קרוב ל-20% בהכנסות ביחס לרבעון המקביל, לצד עלייה של כ-18% בהפסד הנקי. ההכנסות ברבעון הסתכמו ב-18.4 מיליון דולר, ההפסד הנקי הגיע ל-5.1 מיליון דולר וההפסד הנקי על בסיס Non-GAAP הסתכם ב-3.6 מיליון דולר, כמעט פי שניים מהרבעון המקביל. ההפסד למניה הגיע ל-11 סנט, בעוד שהאנליסטים ציפו להפסד מינורי יותר של 3 סנטים למניה.

החברה ייצרה ברבעון הראשון תזרים מזומנים שלילי של 1.2 מיליון דולר מפעילות, ובסוף הרבעון היו בקופתה כ-112 מיליון דולר. המזומנים שבקופה מהווים כ-70% משווי השוק של אלוט, שנסחרת במקביל בנאסד"ק ובת"א.

הרבעון הראשון של השנה היה גם הרבעון הראשון תחת ניהולו של ארז ענתבי, שהחליף (באמצע הרבעון) את אנדריי אלפנט. ענתבי אמר היום, "אני מאמין בלב שלם כי לאלוט פוטנציאל עסקי גבוה שלא מומש עדיין, ומטרתנו היא להביא אותו לידי מימוש מקסימלי במהלך השנים הבאות".

הפן החיובי בתוצאות הרבעון בא לידי ביטוי ביחס ה-Book to Bill (הזמנות עתידיות לעומת הכנסות בפועל) שעלה לראשונה מאז הרבעון הרביעי של 2015 מעל ל-1.

אלוט מאשררת היום את תחזית ההכנסות השנתית, 80-84 מיליון דולר - ירידה של 7%-11% לעומת שנת 2016 - ומציינת שהמחצית השנייה של 2017 צפויה להיות טובה יותר מהמחצית הראשונה.

אלוט מתמודדת כבר מספר שנים עם ירידה בפעילות המסורתית שלה, DPI, בזמן שפעילויות חדשות שלה עדיין לא מפצות על כך בתוצאות הפיננסיות שלה. לאחרונה אישרו בעלי המניות של אלוט, למרות התנגדות של בעל מניות מיעוט, את חבילות התגמולים שהוצעו לענתבי וליו"ר יגאל יעקובי.