ערעור הוט נדחה: נסללה הדרך לשילובה בשוק הסיטונאי

בג"ץ דחה את עתירת הוט לעכב את פרסום מחירי השימוש בתשתיותיה

תשתיות של הוט / צילום: איל יצהר
תשתיות של הוט / צילום: איל יצהר

בג"ץ דחה את עתירת הוט נגד משרד התקשורת בנושא רפורמת השוק הסיטונאי. הוט דרשה שלא לקדם את מדיניות משרד התקשורת של שימוש בתשתיותיה על-ידי מתחרותיה מבלי שייערך לה שימוע נוסף, שבו תוכל להביע את הסתייגויותיה, אך בקשתה נדחתה, והתקבלה עמדת משרד התקשורת, שטען כי הוט קיבלה את ההזדמנות להשמיע את עמדתה, והיא לא תוכל לעכב עוד את יישום המדיניות.

בכך מתקדם משרד התקשורת שלב נוסף ולאחר עיכוב כבד ביישום מדיניותו לפתיחת תשתיות התקשורת של הוט, כך שיהיו בישראל שתי תשתיות (הוט ובזק) שעליהן יוכלו לפעול המתחרות חסרות התשתית. על בזק המדיניות כבר יושמה בינואר 2015 - אולם טרם יושמה בעניין הוט. בסופו של דבר המשרד החליט להשלים את המהלך - והתוצאה הייתה שברגע האחרון הוט פנתה לבג"ץ כדי להשיג עיכוב נוסף של המדיניות.

בג"ץ, כאמור, דחה את העתירה - והמשמעות היא ששחקנים כמו פרטנר וסלקום (שיוצגה בידי עו"ד יוסי בנקל) יוכלו לבחור באיזה רשת הם מציעים ללקוחות שלהם את שירותיהם. ככל הנראה רוב המתחרים צפויים להעדיף את רשת בזק, כי השוק הסיטונאי כפי שהוא מיושם בישראל אינו נוטה חסד למשתמשי הוט - והניסיון בעולם מוכיח שברוב המדינות התחרות מתמקדת ברשתות הבזק ולא ברשתות הכבלים.