למרות פתיחה מגומגמת בארה"ב; עליות בסיום באירופה

נעילה מעורבת אתמול בבורסות ארה"ב ■ מדד המחירים לצרכן בסין עלה בקצב שנתי של 1.2% באפריל, מעל התחזיות בשוק ■ הבית הלבן פיטר במפתיע את ראש ה-FBI ג'יימס קומי

בורסות אירופה/ צילום: רויטרס
בורסות אירופה/ צילום: רויטרס

המסחר בבורסות אירופה הסתיים היום (ד') בעליות שערים, על רקע נעילה מעורבת בוול סטריט בעוד מדד הנאסד"ק העפיל לשיא פעם נוספת ומדד הפחד ירד לשפל של יותר מעשור. החוזים העתידיים על מדדי וול סטריט נסחרים בירידות קלות.

 

המשקיעים קיבלו בהפתעה הלילה את ההחלטה של הבית הלבן לפטר את ראש ה-FBI ג'יימס קומי על רקע התנהלותו במהלך הבחירות לנשיאות. עם זאת, המהלך זכה לביקורת גם מצד דמוקרטים וגם בקרב הרפובליקאים, שחושדים בעיתוי ותוהים האם טראמפ חשש מהתקדמות החקירה של FBI בקשרי הקמפיין שלו עם רוסיה? 

מחירי הנפט מתאוששים היום לאחר שירדו אתמול בכ-1.2% בצל החשש מפני ירידה בביקושים וכן שמא יצואניות הנפט לא יגיעו להסכמות להארכת ההסכם להגבלת התפוקה.

מניות המדיה רושמות היום ירידות חדות, בהובלת מניית ITV, זאת לאחר שהערוץ המסחרי הודיע כי ההכנסות מפרסום עלולות לצנוח בכ-20% ביוני.

בורסות אסיה ננעלו היום במגמה חיובית.

יומן הנתונים באסיה כלל היום את מדד המחירים לצרכן בסין, שעלה ב-1.2% באפריל בשיעור שנתי, מעל הצפי בשוק שעמד על עלייה של 1.1%. מדד המחירים ליצרן עלה ב-6.4% בהשוואה לצפי בשוק לעלייה של 6.9%.