טבע עמדה בצפי ההכנסות והכתה את תחזיות הרווח

רווחי הרבעון של טבע מעל התחזיות המוקדמו,ת שצפו רווחים בטווח של 97 סנט עד 1.09 דולר למניה ■ ירידה של 4% במכירות הקופקסון ל-970 מיליון דולר ■ מאשרת את התחזיות לשנה הבאה

טבע  מדווחת על הכנסות רבעוניות של 5.6 מיליארד דולר, מתחת לתחזיות המוקדמות שצפו הכנסות של 5.68 מיליארד דולר. הרווח הנקי ירד ל-1.1 מיליארד דולר שהם 1.06 דולר למניה. החברה מאשרת את התחזיות לשנה הבאה. החברה תשלם דיווידנד של 34 סנט למניה.

השיפור בשורת ההכנסות מיוחסת להכללה, בפעם הראשונה, של תוצאות אקטיביס בתוצאות החברה.

יצחק פטרבורג, מנכ"ל החברה, אמר עם פרסום הדוחות הכספיים: "לגבי המשך שנת 2017, אנו מאשררים את התחזית הפיננסית לשנה. אמנם ניצבים בפנינו מספר אתגרים, הכוללים את דינמיקות השוק הגנרי בארצות הברית וחוסר יציבות הולך וגובר בוונצואלה, אך אנו בטוחים שהעסק הגלובלי שבנינו יאפשר לטבע להמשיך לפרוח בעתיד כחברה מובילה בתעשייה הגנרית".

עוד אמר פטרבורג כי "בשלושת החודשים שעברו מאז נכנסתי לתפקיד המנכ"ל בפועל, פעלנו ללא לאות להבטיח את מיצוי הסינרגיות הקשורות לרכישת אקטביס ג'נריקס, לקידום צעדי התייעלות בכל רחבי החברה, חיזוק תזרים המזומנים, החזר החוב, מיצוי הפוטנציאל בצבר המוצרים הייחודיים בפיתוח וביצוע השקות גנריות משמעותיות.

"אנו שמחים שהסינרגיות הקשורות לעסקה, בנוסף לצעדי חסכון נוספים שאנו נוקטים, מתקדמות כמצופה, וכעת אנו מצפים להפיק סינרגיות כוללות וחסכון בעלויות בסך 1.5 מיליארד דולר עד לסוף שנת 2017, 200 מיליון דולריותר ממה שחזינו. ראוי לציין כי ברבעון זה הפחתנו את חובנו ב-1.2 מיליארד דולר. כמו כן, החלנו בתהליך למכירת נכסים שאינם נכסי ליבה, הכוללים את הפעילות הגלובלית שלנו בתחום בריאות האישה ואת עסק האונקולוגיה והכאב שלנו באירופה, על מנת לשפר את החזר החוב. בתחום המוצרים הייחודיים, קיבלנו מספר אישורים חשובים, כולל האישור, בחודש אפריל, וההשקה של Austedo® לטיפול במחלת הנטינגטון".

תחזיות האנליסטים היו לרווחים רבעוניים שינועו בטווח של 97 סנט למניה עד 1.09 דולר למניה. ברבעון המקביל אשתקד הרוויחה החברה 1.2 דולר למניה. בשורת ההכנסות, צפו האנליסטים להכנסות בטווח של 5.27 מיליארד דולר עד 5.84 מיליארד דולר. ברבעון המקביל אשתקד השיגה טבע הכנסות של 4.81 מיליארד דולר.

טבע נמצאת כבר זמן מה בטלטלה לאחר התפטרות המנכ"ל ארז ויגודמן וחודשים בודדים לאחר מיכן התפטר סמנכ"ל הכספים אייל דשא.

הביקורת סביב הרכישה נסובה סביב הגודל שלה שמעיק מאוד על מאזן החברה והחשש כי העסקה לא תניב את הרווחיות המצופה.

בחודשים האחרונים הודיעה החברה על גל מימושים שנועד לשיפור היכולת לשרת את החוב הגדול שלקחה עליה. בין הפעילויות שבכוונתה למכור: חטיבת מוצרי בריאות האישה וחטיבת המוצרים לטיפול במחלת הסרטן.

כאמור, גל השמועות שסובב סביב החברה נובע בעיקר בשל מצבת פירעונות משמעותיים שעל החבה לשלם בשנים הקרובות. השנה צריכה החברה לפרוע 1.5 מיליארד דולר למערכת הבנקאית. בשנת 2018 אמורה להיות שנת שיא בפירעונות חוב של החברה והיא צפויה להסתכם בפירעונות של 5.3 מיליארד דולר מהם 2.25 מיליארד דולר לבעלי האג"ח והיתר למערכת הבנקאית. בשנת 2019 צריכה החברה לפרוע 3.85 מיליארד דולר כשכ-3.05 מיליארד דולר אמורים להיות משולמים לבעלי האג"ח והיתרה למערכת הבנקאית.

בשיחות שונות אמרו קברניטי החברה כי עודפי תזרים המזומנים שצפויים להיות השנה (2017) ישמשו לפירעון החוב הגדול שרובץ עליה בשנה הבאה שהיא תהיה שנת השיא של פירעונות החוב. תזרים המזומנים החזוי של החברה לשנת 2017 כולה צפוי להסתכם, להערכת החברה, ב-5.6 מיליארד דולר. ברבעון הראשון של השנה הסתכם תזרים המזומנים של החברה מפעילות שוטפת ב-500 מיליון דולר בהשוואה ל-1.4 מיליארד דולר ברבעון הראשון של 2016.

מהחברה נמסר כי הירידה בתזרים המזומנים נבעה בעיקר מתשלומים גבוהים יותר להסכמי פשרה של 600 מיליון דולר, בעיקר התשלום הקשור להסכם עם משרד המשפטים האמריקאי ועם רשות ניירות הערך האמריקאית והסכם הפשרה הנוגע לציפרופלוקסצין, כמו גם 300 מיליון דולר הקשורים להסדר הסופי בגין הסכם החלפת הריבית אשר הבשיל במחצית הראשונה של 2016.

מניית טבע עלתה אתמול בכ-0.7% והחברה נסחרת היום בוול סטריט בשווי של כ-32 מיליארד דולר. מניית החברה נסחרת ברמת שפל של 31.36 דולר, רמה שהפעם האחרונה שהייתה בה הייתה ב-1 במארס 2005.