בורסות אירופה סגרו בעליות קלות; התמ"ג הגרמני עלה ב-0.6%

נעילה מעורבת באסיה - בורסות יפן והונג-קונג ירדו, בעוד סין עלתה ■ זרימת הכספים לקרנות נאמנות המשקיעות במניות אירופאיות חצתה השבוע לראשונה את רף ה-6 מיליארד דולר

בורסה אסיה / קרדיט: שאטרסטוק
בורסה אסיה / קרדיט: שאטרסטוק

בורסות אירופה ננעלו בעליות שערים קלות ביומו האחרון של שבוע המסחר העולמי (ו'), חרף ירידות באסיה מוקדם יותר, ומגמה מעורבת בוול סטריט היום. 

 

היום דווח כי זרימת הכספים לקרנות נאמנות המשקיעות במניות אירופאיות חצתה השבוע לראשונה את רף ה-6 מיליארד דולר והגיעה ל-6.1 מיליארד דולר. כך על פי נתונים שפרסמה חברת  EPFR . זו הפעם הראשונה מאז ש- EPFR אוספת נתונים אלה (מאז שנת 2000) שנחצה הרף הזה.

בגרמניה פורסם נתון התמ"ג לרבעון הראשון, שהראה צמיחה של 0.6% בכלכלה הגדולה באירופה.

הבנקאים המרכזיים ושרי האוצר של מדינות ה-G7 ימשיכו היום את הפסגה בת 3 הימים בבארי, איטליה, וידונו בפערים הכלכליים של האזרחים, בהקלות מס, בסייבר ובצמיחה הגלובלית.

בורסות אסיה נסחרו במגמה מעורבת ברקע הנעילה השלילית אמש בוול סטריט. בורסת יפן ירדה וגם בורסת הונג-קונג, ואילו בורסת סין עלתה. הרקע לירידות בעולם - דוחות כספיים מאכזבים של חברות גדולות.  

יפן נחלשה על רקע התחזקות הין ב-0.5% מול הדולר, שפוגעת ביצואניות הגדולות.

בוול סטריט אמש המדדים ננעלו בירידות של עד 0.2%. בין המדווחות שאכזבו - סנאפ  שצנחה בחדות, כמו גם קוהל'ס , מייסי'ז   וסייברארק 

"כמו בוול סטריט אמש - גם באסיה היום אנחנו רואים אווירה של אנטי סיכונים", אמר כריס וסטון, אסטרטג שווקים בכיר ב-IG Markets. יחד עם זאת, האנליסטים במזרח עדין צופים פוטנציאל אפסייד לשוק המניות האסייתי. "אנחנו רואים רמות שיא של המדדים. כל עוד יש 'כסף חם' בשוק - אנחנו לא צפויים לראות ירידות מהותיות בקרוב", אמר סטיוארט אייבי מ-OM Financial.