האם מחיר "כוכבת" הבורסה הישראלית הזאת יצא משליטה?

מניית פורסייט נסקה השנה ביותר מ-300%, בעיקר הודות לעסקת אינטל-מובילאיי שהציתה את דמיון המשקיעים ■ האם הגיע הזמן לעצור ולחשב מסלול מחדש?

חיים סיבוני / צילום: איל יצהר
חיים סיבוני / צילום: איל יצהר

אחת ה"כוכבות" החמות ביותר בבורסה המקומית השנה, אם לא החמה ביותר מכולן, היא פורסייט . מניית החברה זינקה מתחילת 2017 ביותר מ-300%, כשרק החודש הספיק מחירה לנסוק בכ-60%.

הזינוק במניית החברה, הפועלת בתחום החם של מניעת תאונות דרכים ופיתוח פתרונות תוכנה עבור מערכות עזר מתקדמות לנהג (ADAS) ועבור אפליקציות נהיגה אוטונומיות, החל באמצע מארס השנה, אז הודיעה אינטל על רכישת מובילאיי תמורת כ-15.3 מיליארד דולר. ההודעה על רכישת הענק, בתחום משיק לתחום של פורסייט - הציתה את דמיון המשקיעים ששלחו מאז את המניה, כאמור, לגבהים חדשים.

העלייה במחיר מניית פורסייט אולי מוצדקת, אבל יש מקום לשאול האם שווי המחיר אליו הגיעה החברה מוצדק. בורסה בנויה על ציפיות, אבל לאחר מהלך עצום שכזה, יש לעצור ולחשוב. מאז הודעת אינטל, דיווחה פורסייט דיווחים משלה, ביניהן הודעה בשלהי אפריל השנה על חתימת הסכם מחייב לביצוע פיילוט בשימוש מערכת של החברה עם יצרנית הרכב הסינית JAC מוטורס, שבמסגרתו ייבדקו המערכות של פורסייט.

היום (א'), לדוגמה, דיווחה החברה כי הגישה לרשות לניירות ערך טיוטה ראשונה של רישום מניות החברה בוול סטריט - הודעה ששלחה הבוקר את המניה לעליות שערים חדות.

ההמלצה האחרונה הידועה על המניה שייכת לאדיסון, חברת המחקר שנבחרה לשמש בפרויקט האנליזה של הבורסה הישראלית. אדיסון, בהמלצה מסוף אפריל השנה, המליצה על המניה ואף העלתה את מחיר היעד - אבל למחיר של 3.3 שקלים, מחיר המגלם נפילה של כ-55% לעומת המחיר היום בבורסה.

מי צודק - המוכרים או הקונים היום של מניית פורסייט? כמובן שאין לכך תשובה, וימים יגידו, אבל אולי אחרי זינוק כה מסחרר בשווי השוק, ובזמן כה קצר, זה הזמן לחשב מסלול מחדש.