שריל סנדברג מפייסבוק: לשפר את התנאים של נשים עובדות

סמנכ"לית התפעול של פייסבוק ניצלה פוסט שהעלתה לפייסבוק לרגל יום האם כדי להביע תמיכה בהעלאת שכר המינימום, חופשה בתשלום לעובדים שמטפלים בבני משפחה ומהלכים אחרים שלדבריה ייטיבו עם הנשים האמריקאיות

שריל סנדברג  / צילום:רויטרס
שריל סנדברג / צילום:רויטרס

שריל סנדברג ניצלה פוסט שהעלתה לפייסבוק לרגל יום האם כדי להביע תמיכה בהעלאת שכר המינימום, חופשה בתשלום לעובדים שמטפלים בבני משפחה, ומהלכים אחרים שלדבריה ייטיבו עם הנשים האמריקאיות.

סמנכ"לית התפעול של פייסבוק ציינה כי החברות אינן יכולות לפתור בכוחות עצמן בעיות חברתיות, וכי הממשלה צריכה להתערב. סנדברג טענה כי בנוסף להעלאת שכר המינימום וחופשה בתשלום להורי ילדים, צריכה הממשלה הפדרלית להבטיח כי הטיפול בילדים יהיה בר השגה מהבחינה הפיננסית. לדבריה, הנשים הן המפרנסות העיקריות של 40% מכל משקי-הבית האמריקאים שבהם יש ילדים.

"הגיע הזמן שהמדיניות הציבורית שלנו תתעדכן בהתאם למה שמגיע למשפחות שלנו ולמה שדורשים הערכים שלנו", כתבה סנדברג בפוסט שהעלתה לפייסבוק.

המסר של סנדברג יצא בעיתוי רגיש, על רקע הטלטלה הפוליטית הנמשכת בארה"ב. הרפובליקנים דוחים הצעות להעלאת שכר המינימום הלאומי, אך איוונקה טראמפ, בתו של הנשיא דונלד טראמפ, מביעה תמיכה בניכוי עלות הטיפול בילדים במסגרת רפורמת מס. תוכניתה תעלה לממשלה 500 מיליארד דולר בעשר שנים, וייתכן שהיא לא תזכה בתמיכה.

פייסבוק ניסתה לשמור על נייטרליות פוליטית לאחר שזכתה לביקורת מהימין ומהשמאל כאחד בגין דיווחים על צנזורה וחדשות כוזבות בתקופה שלפני הבחירות לנשיאות. השנה הבטיח המנכ"ל מארק צוקרברג לבקר בכל המדינות בארה"ב כדי לשפר את הבנתו את ארה"ב.

סנדברג משתמשת לעתים קרובות בפוסטים שלה כדי לשתף סיפורים אישיים, ולקדם את זכויות הנשים במקום העבודה. בפוסט שהעלתה לרגל יום האם אשתקד, היא הודתה כי ספרה רב המכר "לפרוץ קדימה: נשים, קריירה והרצון להנהיג" מ-2013 לא התייחס באופן הולם למציאויות שמולן ניצבות אימהות יחידניות רבות. סנדברג למדה להזדהות עם קשייהן לאחר שאיבדה לפתע את בעלה לפני כשנתיים. היא כתבה ספר חדש שיצא בחודש שעבר: "Option B: Facing Adversity, Building Resilience and Finding Joy" (תוכנית ב': להתמודד עם מצוקה, לבנות חוסן ולמצוא שמחה).