יציבות בסיום המסחר בבורסה; נייר חדרה זינקה בכ-11%

מגמה חיובית בבורסות אירופה; עליות בניו יורק ■ פורסייט זינקה אתמול בחדות והשלימה זינוק של מאות אחוזים מתחילת השנה ■ הבנקים דיסקונט ומזרחי טפחות פרסמו דוחות רבעוניים ■ זהירות מהשקעות מפתות

הבורסה בת"א, בורסת ת"א / צילום: תמר מצפי
הבורסה בת"א, בורסת ת"א / צילום: תמר מצפי

הבורסה בתל-אביב סגרה היום (ב') ביציבות, על רקע מגמה חיובית בבורסות אירופה ועליות בוול סטריט.

 

בשווקים ממשיכים לנסות ולהעריך כיצד ינהיג נשיא צרפת הטרי עמנואל מקרון את אחת הכלכלות הגדולות והחשובות בעולם, בתקופה קריטית זו. סכנת הפרישה מגוש האירו חלפה לעת עתה, אולם באיחוד האירופי נשמעים יותר ויותר קולות הקוראים לצרפת לצמצם הוצאות ציבוריות על מנת לעמוד ביעדי הגירעון, זאת שעה שהמדינה כמו אחיותיה באירופה מתמודדת עם מצב כלכלי לא פשוט, איומי טרור ועוד.

כמו כן, השאלה שנותרה פתוחה בשווקים הפיננסיים היא האם הפדרל ריזרב יעלה ריבית פעם נוספת בארה"ב כבר בחודש הבא. על פי הנתונים הכלכליים והתבטאויות של בכירי פד, מדובר באפשרות ריאלית לחלוטין.

עונת הדוחות בעיצומה, ובנק דיסקונט  סיכם הבוקר את תוצאות הרבעון הראשון של השנה ומדווח על רווח נקי של 303 מיליון שקל, גידול של כ-70% בהשוואה לרווח הנקי ברבעון המקביל אשתקד. הרווח הנקי משקף תשואה נטו להון של 8.6%, זאת לעומת 5.5% ברבעון המקביל אשתקד. מהדוחות עולה כי תוצאות הבנק השתפרו באופן ניכר ביחס לרבעון המקביל אשתקד. כך למשל, האשראי לציבור נטו של הבנק גדל ב-11% לרמה של כ-143.5 מיליון שקל. האשראי למגזר הקמעונאות גדל ב-14%. בנוסף, ההכנסות מריבית צמחו ב-11.2% לכ-1.1 מיליארד שקל וההכנסות מעמלות גדלו ב-6.7%.

בנק מזרחי טפחות  פרסם היום דוחות כספיים ומסכם את הרבעון הראשון של השנה עם עלייה של 11.5% ברווח הנקי ל-321 מיליון שקל, בהשוואה ל-288 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. הכנסות המימון (מריבית ושאינן מריבית) רשמו זינוק של 24.1% והסתכמו ב-1.026 מיליארד שקל. לראשונה, ובהתאם למדיניות הדיבידנד המעודכנת של הבנק, יחולק דיבידנד בשיעור של 30% בגין רווחי רבעון זה, 96.3 מיליון שקל בסך הכל.

נייר חדרה  בלטה לחיוב במסחר לאחר דיווחה היום על הכנסות של 436 מיליון שקל ברבעון הראשון של השנה, לעומת 428 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. הרווח התפעולי לפני הוצאות והכנסות אחרות ברבעון הראשון של 2017 גדל והסתכם בכ-23 מיליון שקל, לעומת רווח תפעולי של כ-15 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד, שיפור של כ-53%. הרווח הנקי ברבעון הראשון של 2017 הסתכם בכ-11 מיליון ש"ח לעומת רווח של כ-1 מיליון ש"ח ברבעון המקביל אשתקד. הזינוק ברווח הנקי הושג הודות לשיפור ברווח התפעולי ובהוצאות המימון.

מניות הגז זינקו אתמול, בין היתר על המיזוג הקרוב בין אבנר  ודלק קידוחים  - מיזוג שיוביל לביקושים טכניים של מאות מיליוני שקלים לדלק קידוחים. כמו כן, הודיעה קבוצת דלק  כי השלימה את רכישת איתקה הקנדית תמורת כ-590 מיליון דולר. נציין גם את רציו  שבלטה אתמול בזינוק חד.

פורסייט  הוסיפה לרכז עניין לאחר שזינקה אתמול בשיעור דו-ספרתי ובמחזור הגבוה בבורסה, לאחר שהודיעה על הגשת טיוטה ראשונית להנפקה בנאסד"ק. מניית החברה טיפסה במאות אחוזים מתחילת השנה, מהלך אדיר שהחל לאחר ההודעה על רכישת מובילאיי בידי אינטל.

[לפורטל הפיננסי][לאתר המעו"ף][לאתר האג"ח]