נייר חדרה: דוחות טובים לרבעון עם קפיצה ברווח ל-10 מיליון ש'

הציגה צמיחה של 2% בהכנסות, שהסתכמו בכ-436 מיליון שקל מאז רכשה קרן פימי את השליטה בחברה, עלתה מנייתה ב-120%

גדי קוניא / צילום: עינת לברו
גדי קוניא / צילום: עינת לברו

נייר חדרה  , שנמצאת בשליטת קרן פימי (59%), פרסמה היום (ב') דוחות טובים לרבעון הראשון של 2017 ומניית החברה הגיבה בעלייה של 9.5% במהלך המסחר בבורסה. שוויה החברה בבורסה הגיע לכ-1.3 מיליארד שקל.

החברה דיווחה הבוקר על צמיחה של 2% בהכנסות ברבעון האחרון, לעומת הרבעון המקביל אשתקד, לרמה של כ-436 מיליון שקל, בעיקר על רקע עלייה של כ-7 מיליון שקל בהכנסות מגזר שירותי האיסוף ושל 8 מיליון שקל במגזר מוצרי אריזה וקרטון. שני המגזרים, יחד עם מגזר ניירות האריזה, מהווים את ליבת עסקי החברה: מוצרי אריזה, נייר ומחזור.

בחברה, אותה מוביל המנכ"ל גדי קוניא, מציינים כי מתחילת שנת 2017 מחירי המכירה בשוק ניירות אריזה החלו לעלות. להערכת החברה, שוק ניירות אריזה נהנה מגידול עקבי בביקושים. השורה התפעולית הצביעה על גידול של 60% ברווח שהסתכם בכ-24 מיליון שקל ברבעון ובשורה התחתונה הציגה נייר חדרה רווח נקי של 10.2 מיליון שקל לעומת רווח של פחות ממיליון שקל ברבעון המקביל.

החברה נהנתה מירידה של 40% בהוצאות המימון שעמדו על 9 מיליון שקל ברבעון, בעיקר עקב פירעון אגרות חוב והלוואות. בסוף מארס עמד היקף המאזן של החברה על כ-2.3 מיליארד שקל, מתוכו הון עצמי בהיקף של כמיליארד שקל. הרווח התפעולי התזרימי (EBITDA) ברבעון צמח בכ-24% והסתכם בכ-46 מיליון שקל, 11% מסך ההכנסות.

לא "מפעל נייר"

פימי, אותה מוביל ישי דוידי, רכשה את השליטה בנייר חדרה באמצע 2015 מכלל תעשיות ומאז הובילה תהליך התייעלות בחברה, שכלל צמצום מצבת העובדים בכ-10% במהלך 2016. מאז רכשה פימי את השליטה בחברה, עלתה מניית נייר חדרה בכ-120%.

קוניא אמר היום כי "אנו שבעי רצון מתוצאות הרבעון הראשון, במהלכו חזרנו להציג צמיחה בהכנסות תוך המשך שיפור ניכר ב-EBITDA. התוצאות הן פרי המיקוד בליבת העסקים תוך מתן דגש על יעילות תפעולית. לאחרונה גובשה בחברה תוכנית אסטרטגית מקיפה, שבמהלכה נקבע שנייר חדרה אינה 'מפעל נייר', כי אם חברת אריזה נייר ומחזור, ויש לכך משמעות עמוקה, מכיוון שמרבית הכנסות החברה ועיקר הרווח שלה מגיעים מתחום זה".

קוניא הוסיף כי "תחום מוצרי האריזה צומח בכל העולם, שמשתמש בכמות הולכת וגדלה של מוצרי אריזה מנייר וקרטון, הודות לגידול באוכלוסייה ולשיפור רמת החיים. בפני נייר חדרה עומדת ההזדמנות לנצל מגמה זו, שכן שלושה מבין חמשת מגזרי הפעילות של החברה, אמניר, מפעל ניירות האריזה וכרמל, פועלים בשוק צומח זה".

נייר חדרה תוצאות הרבעון הראשון
 נייר חדרה תוצאות הרבעון הראשון